Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, July 2, 2013

Azam bulan ramadan

   Tak lama lagi kita akan menyambut bulan ramadan.Puasa tahun lepas dah ganti?Jangan buat endah tak endah je tu.Hukum agama macam mana pun kena ikut.Jangan ikut sesedap ajinomoto je.Yang kedua tu, cuba kita pasang azam.Ala... takkan nak sambut 1 Januari je kena ada azam.Sambut ramadan pun kena ada azam.Antara azam-azam yang boleh kita buat adalah:

1. Nak tingkatkan amal ibadat.
2.Nak kurangkan dosa.
3.Nak kurangkan berat badan.
4.Nak kurangkan belanja.Tak nak kerap sangat ke bazar ramadan.
5.Nak masak sendiri.
6.Nak bangun sahur tiap-tiap hari.

Ok.Cukup tak?

1 comments:

Pekasam said...

Sebenarnya azam ni sepanjang tahun,tak perlu tunggu bulan tertentu.Last sekali azam jadi pekasam..hampeh...buang masa aje..tak ada perubahan pun...cerita boleh lah oiii..

Let's have a break!