Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Thursday, August 1, 2013

Aku lelah!

   Kenapalah pulak mata ni tak nak pejam?Puas aku golek-golek, baca buku, mengaji sikit, tengok TV dan kunyah-kunyah kerepek pisang untuk raya, tapi mata masih tetap celik walau pun badan boleh tahan letih.Di luar, aku dah tak dengar bunyi kenderaan.Senyap dan sunyi.Pelik.Biasanya setakat jam 12 malam, budak-budak pun ada lagi yang dok meronda dengan motor depan rumah.Tapi malam ni, senyap dan sunyi.

    Hmmm.... Aku kejut Cik Lenovo aku ajak borak.Tapi idea tak sudi langsung nak gerak.Idea pun ikut sunyi.Sepi.Ketuk-ketuk Cik Lenovo aku ajak muhasabah diri.Sesekali kan elok kita muhasabah diri.Jangan asyik nak MUNASARAWAK @ EGO je. Hasil muhasabah, aku tau aku bukan makhluk sempurna.Tapi selama bertahun-tahun aku berbakti padanya, ini yang aku dapat.Suatu yang bernama PENGKHIANATAN.Mungkin ada salahku sebagai seorang manusia tapi hukuman yang dijatuhkan amat menyakitkan.Ibarat luka dicurahkan garam!

   Tapi, aku ambil sisi positif.Setiap yang berlaku adalah dengan kehendak Allah.Setiap yang berlaku, ada hikmah yang suatu waktu akan terserlah.Setiap yang berlaku, adalah ujian yang buat aku makin kuat bertahan.Aku perlu masa untuk menimbang keputusan agar seimbang.Bak menarik rambut dalam tepung, tepung tak berserak, rambut pun tak putus.Namun, andai kata satu 'titik noktah' yang aku pilih, aku harap keadaan 'hidupku akan pulih' kerana sesungguhnya AKU TELAH TERLALU LELAH MENGEJAR SUATU YANG TAK PASTI.


0 comments:

Let's have a break!