Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Monday, August 19, 2013

Jawapan Soalan Kertas Sejarah Percubaan SPM Kertas 3

   Entry malam ini sekadar untuk renungan bersama.Tak de kaitan dengan yang hidup atau yang mati.Apatah lagi dengan yang tengah nazak.Situasinya begini: Jam telah pun menunjukkan pukul 1 pagi.Tak de bunyi berdenting dan sebagainya.Maklumlah, jam zaman IT.Waktu-waktu begini selayaknya adalah tidur kerana inilah waktu berehat.Tetapi ada seorang makhluk Allah tu yang masih meronda di luar.Dengan kata lainnya, masih sibuk jadi kutu embun walau pun tak de 6 kaki macam kutu kepala.

   Tempat berembun tu tentulah bukan di kepala tetapi di sebuah kedai mamak.Duduk lepak-lepak macam orang tak de anak.Kalau bujang trang tang tang, bolehlah diterima.Tapi si kutu embun tu dah penuh uban di kepala aka dah tua @ dah senja.Dahlah dok ngeteh pagi-pagi sunyi dengan mamak bau hapak, eh, ada hati pulak dok sms anak dara ajak ngeteh sama!Si anak dara pun sama naik!Pukul 1 masih tak malu minum-minum dengan abang tua asalkan dapat rasa makan minum orang belanja.Dia tak tau, si abang tua tu, nak ngeteh pun mintak duit anak!Apa nak jadi anak dara zaman kini!Kesian emak bapak di kampung yang ingat anak dok belajar sampai perut kembung!

    Persoalannya: Siapakah yang patut disalahkan?Pilihan jawapan adalah ...
A.Abang tua rambun uban tak sedar diri.
B.Isteri abang tua rambut uban sebab biarkan je abang tua tu merayap pagi-pagi.Rantai je kaki dia kan bagus!
C.Anak dara gatal yang tak tau malu makan belanja abang tua dah pagi buta.
D.Emak yang mengandungkan abang tua
E.Emak yang mengandungkan anak dara gatal mintak belanja.

Sila pilih jawapan terbaik.Kalau tak dapat, jangan risau, gerenti tak keluar dalam Soalan Sejarah Kertas 3 Percubaan SPM esok.  Hehehehe!Jangan marah ye!

0 comments:

Let's have a break!