Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, January 17, 2014

Histeria, kembar tak siam dan manuk gemek.

   Lepas sembahnyang maghrib, aku ke rumah emak macam biasa.Badan masih tak berapa sihat tapi kalau tak jenguk emak, takut emak ternanti-nanti pulak.Sampai rumah emak, dua orang anak buah aku dah ada menunggu.Macam biasa, aku mula kemas sikit rumah emak dan jenguk apa yang ada di dapur.Ayah dah siap masak nasi sebelum ke masjid.

   Malam semalam, aku tak ke rumah emak kerana menyiapkan kerja sekolah sampai jam dua.Sedih pulak bila aku dapat tahu, lepas ayah balik dari masjid dalam pukul 9 malam, baru ayah nak memasak untuk ayah berdua dengan emak.Sedangkan aku sebelum jam 7 lagi aku dah kenyang.Tak patut betul aku jadi anak.Hu!Hu!Hu!

   Balik kepada cerita malam ni, selepas aku kemas-kemas rumah emak, aku baca suratkhabar sambil baring.Badan masih lagi rasa seram sejuk. Cerita dalam suratkhabar, kes histeria di SMK Tg Puteri Resort.Adik aku mengajar di sana.Tak sabar nak dengar cerita adik aku.Cerita dalam HARIAN METRO kadang-kadang bukan boleh percaya sangat.Opps!Lepas tahu cerita sebenar nanti, barulah aku cerita pasal histeria di sekolah adik aku tu.

   Lebih kurang dalam jam 9 malam, kakak sulung aku sekeluarga juga balik ke rumah emak.Yahoo!Memang seronok kalau kakak aku balik.Boleh berborak malam-malam.Paling seronok cerita hantu.Tak lupa juga seronok ingat balik kenangan zaman kecik-kecik semasa tinggal di kampung dulu.Aku pun tidur rumah emak malam ni.

  Semasa aku menaip ni, jam dah pun 11.47 malam.Tapi, rumah emak masih riuh.Anak-anak saudara aku sedang seronok makan maggi kari.Kakak dan abang ipar aku pulak tengah seronok cerita tentang 'manuk gemek'.Aku pun baru first time tahu apa tu 'manuk gemek'.Nak tau?Jap lagi aku share gambar 'manuk gemek'.



Kembar tak siam.
Aku dan kakak.


Inilah 'manuk gemek' aka burung puyuh.

ps: Sekarang ni ayah pun join cerita pasal susur-galur keturunan aku.Tiba-tiba, aku rasa makin sihat pulak.

: )


0 comments:

Let's have a break!