Sunday, June 29, 2014

....dalam kenangan

   Kedatangan Ramadan membawa seribu makna bagi umat Islam.Ada yang gembira dan ada juga yang berduka kerana kehilangan mereka yang tersayang.Aku pun baru saja kehilangan yang tersayang.Allah ambil usianya di kala masih terlalu muda.Simptom awal cuma demam selsema biasa.Aku beri ubat demam dan selsema tapi tak sembuh-sembuh.Sedangkan dua,tiga hari sebelum itu, dia sihat walafiat.

   Mula-mula, aku perasan, hidungnya berhingus.Kemudian, bau nafasnya bertukar busuk.Air liur meleleh tanpa henti.Makan minum pun tak lalu.Matanya langsung tak bersinar.Suaranya sayu je.Semasa dia sihat, dia selalu temankan aku berkebun.Bila dia dah tak de, hanya gambarnya saja sebagai kenangan.Walau pun Allah pinjamkan dia hanya untuk 3 bulan lebih, aku sangat-sangat bersyukur kerana dia pernah memberi cahaya dalam hidupku.


Chacha dalam kenangan
10 Mac 2014 - 27 Jun 2014

0 comments:

Post a Comment