Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, August 5, 2014

Mc Dolah le kita.

   Siapa suka makan Mc D?Tanya anak-anak murid aku bila nak mulakan kelas tadi.Satu tangan pun tak diangakat.Maknanya takde seorang pun yang suka makan Mc D.Amboi!Setahu aku anak-anak murid aku tu ramai yang hantu Mc D.Pantang ada masa terluang mesti ramai-ramai berjemaah ke Mc D yang terletak hanya sepelaung dari sekolah aku.Tapi, kali ni seorang pun tak angkat tangan.Boikot!Boikot!Kata anak-anak murid aku.

   Aku tak sangka pulak kempen boikot barangan Israel begitu berkesan hinggakan budak-budak baru tingkatan 1 pun beria-ia boikot.Ingatkan di Whatapps je orang sibuk cerita tentang boikot.Sampaikan penuh Lenovo aku dengan mesej pasal boikot.Hebat sungguh our Malaysians' solidarity.Kalaulah semua rakyat Malaysia boleh bersatu hatu hati kan bagus.Ini tak!Nak pilih Menteri Besar pun kecoh.Kalah budak form 1 nak pilih Ketua Tingkatan.

   Oh ya!Cerita tentang Mc D dan boikot tadi, berlambak-lambak mesej masuk di Whatapps mintak aku boikot Mc D terutama hari Jumaat, 8 Ogos ni yang diisyhtiharkan (?) sebagai Hari Tanpa McD.Fuyooo!Hebat sungguh rakyat Malaysia.Bagi aku jangankan hari Jumaat ni, selama-lamanya pun tak pe sebab aku memang bukan penggemar Mc D.Jadi dengan senang hati aku pun akan menjayakan Hari Tanpa McD seMalaysia itu nanti.Jom ramai-ramai!Lepas ni kita ke Mc Dolah je lah ye!

   

2 comments:

ewanthology said...

selalunya boikot ni bermusim...selalunya lah

uncle gedek said...

Malaysia Boleh!

Let's have a break!