Tuesday, September 16, 2014

Hari 16 : Apa, bagaimana aku 10 tahun lagi.

 Hari ni agak lewat sedikit aku menyahut #Cabaran30Hari #KelabBloggerBenAshaari.Cabaran hari ini, bagaimana aku 10 tahun lagi.Mmm..... Bila fikir-fikirkan, aku pun tak boleh nak agak macam mana aku 10 tahun lagi.Bunyi macam lama tapi, 10 tahun tu sekejap je.Apa yang pasti 10 tahun lagi, aku dah masuk 5 series.Hahaha!Kalau orang ada anak, dah dapat cucu agaknya.Entah-entah aku dah bergelar Lola @ nenek.Kawan-kawan sekolah aku pun walau umur baru awal 4 series, ramai yang dah bergelar nenek.Hehehe!

    Ok!Aku serius.10 tahun lagi aku masih seorang teacher.Aku malas nak pegang jawatan.Aku nak jadi guru biasa je sampai pencen kerana tujuan aku terjun ke bidang pendidikan adalah untuk mendidik anak bangsa.Aku tak suka kerja pentadbiran atau pengurusan.Aku low profile.(#wink!) Lagi pun, guru biasa dan guru pentadbir kalau gred gaji sama, sam je gajinya.Aku lebih seronok nak melayan anak-anak murid.

   10 tahun lagi, kalau bolehlah, at least ada satu atau dua novel aku yang dah dipublish.Kalau boleh biarlah best seller.(Berangan dulu) Mana tau boleh jadi telenovela dan meletup-letup gitu.Dapat juga aku menambah pendapatan.Bolehlah aku melancong ikut suka hati aku.Tapi, ada ke yang sudi nak terima novel aku ni? *Bertanya dengan serius.

   10 tahun akan datang, aku harap aku masih lagi blogging, bergelar blogger.Kalau boleh biarlah blog aku ni lebih berkualiti seiring usia aku yang semakin 'emas'.Taknaklah selamanya jadi blogget anchovy.Time tu kalau boleh, aku dah ada protege untuk aku bimbing jadi blogger berjaya.Aku dah ada e-book pasal blogging dan sebagainya untuk aku kongsikan pengetahuan.Aku dah lama berniat nak buat e-book tentang English berkaitan tugas aku.Tapi tak tau mana nak mula.

   Akhir kata 10 tahun akan datang, aku harap dan berdoa aku akan menjadi seorang yang lebih baik dari semua segi terutama bekal ilmu ke akhirat.Maklumlah, makin bertambah usia kita, makin hampir kita denganNya.Takkan nak enjoy je memanjang.Kan?Kalau boleh, masa tu aku boleh tumpukan juga kepada hobi-hobi aku yang lain terutama yang berkaitan crafting dan kongsi ilmu dengan sesiapa saja yang sudi.Insyaallah.....Oklah.Itu je #Cabaran30Hari #KelabBloggerBenAshaari hari ni.Kalau nak baca cabaran-cabaran lain,sillah berkunjung ke link disertakan.Xie xie.


10 tahun akan datang, aku masih tetap nak berkepit dengan Cik Meow.
Pinjam Lil Bub Facebook.
(Tak penat ke jelir lidah je?)  


#Cabaran30Hari
#KelabBloggerBenAshaari


1 comments:

sitirohaida said...

hehehe...tak boleh nak imagine 10 tahun lagi jadi ape..

Post a Comment