Monday, September 22, 2014

Saya KKU.

    

   Hai!Nama saya Kasmir.Saya lahir pada 22 Januari 2014.Sekarang ni umur saya 8 bulan.Saya ni dah bujang tapi saya lebih suka tinggal di rumah dengan emak dan kakak saya.Bukan saya tak suka keluar, cuma saya tak boleh keluar sangat kerana emak takut saya cedera.Kenapa?Sebab saya ni KKU aka Kucing Kurang Upaya.Dengan kata lain, saya pengidap cerebral Palsy.Pelik?Taklah.Doktor kata, itulah penyakit saya.

   Sebenarnya, semasa lahir, saya sihat walafiat.Tetapi saya telah diserang demam panas sebanyak dua kali.Kali yang kedua suhu badan saya tersangat panas hinggakan tercedera otak saya.Habis sel-sel dalam otak kurang berhubung.Akibatnya, jadilah saya seorang eh seekor pesakit cerebral palsy.Bila berjalan, saya terhuyung-hayang.Bila emak panggil saya terteleng-teleng agak lama baru boleh nampak muka emak.Apa nak buat, penyakit ni telah menyebabkan balancing saya lari.

   Tapi, saya tak menyesal kerana emak bawa saya jumpa doktor semasa sakit.(Pembantu doktor tu ketawakan nama saya semasa emak mendaftar.Tak baik sungguh!) Walau pun saya tak sempurna, emak dan kakak-kakak saya sayang sangat pada saya.Buktinya, emak belikan saya Prodiet dan shampookan saya.Emak pun berikan saya ubat cacing dan pastikan badan saya tak de kutu.Oklah.Emak dah panggil saya tu.Jumpa lagi!Tata!

1 comments:

Monalita Mansor said...

baru hari ni saya tahu, kucing pun ada sakit CP ni. Ingatkan manusia aje.

Post a Comment