Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, October 3, 2014

Bicara hati Endo si gelandangan.

   Selamat pagi Jumaat semua.Pagi ni, giliran saya pulak bercerita di blog emak saya ni.Terima kasih emak sebab beri saya peluang berkata sepatah dua kata walau pun saya cuma anak pungut.Huhuhu!Tapi, emak marah kalau kata saya anak pungut.Emak sayang saya walau pun emak tak tahu asal keturunan saya.Terima kasih emak.Oh ye!Lupa perkenalkan diri.Nama saya Endo.Nama ni kak Adik saya yang beri.Kak Adik tengok cerita Indonesia.Tajuk apa entah.Berkenan pulak nama Endo tu.Emak saya kurang minat cerita Indonesia tapi hantu cerita Philippines.Sampaikan emak beli 2 lagi kamus bahasa Tagalog.Hehehe.

   Cerita lanjut tentang asal usul saya, bila saya lahir, saya pun tak tahu.Saya dipungut di sekolah berdekatan rumah emak.Terima kasih emak sebab sudi pungut saya.Terima kasih juga pada abang Eli, abang Kasmir, kak Mika dan abang Nunez.Eh!Dah lama abang Nunez tak balik.Emak dah start risau tu.Terima kasih juga pada ayah angkat saya yang garang tapi baik hati, Si Panji.Kalau tak entah-entah, merempat hidup saya,makan sisa makanan orang buang.Sekarang ni, bila-bila saya lapar, makanan sentiasa ada.seronok makan ramai-ramai style ambeng.


   Inilah dulang makan kami.Pantang kosong emak mesti tambah lagi.Emak beli mahal tau.Jenis baik katanya.Tapi kata emak berbaloi sebab anak-anak emak semua montel-montel kecuali adik Louie yang lahir tak cukup berat.Waktu saya bercerita ni, adik-beradik saya semua sedang berlari-lari dalam rumah.Seronok bukan main.Emak jarang-jarang benarkan masuk rumah.Maklumlah, emak alergik pada kami.Tapi emak selalu je peluk, cium kami walu pun lepas tu emak achuum achuum tak berhenti sambil garu-garu lengan dan muka yang jadi merah.Kesian emak.

   Eh!Eh!Mengacau pulak abang Kasmir!Asyik nak naik atas riba emak je.Macam mana emak nak menaip?Manja sangat abang Kasmir ni.Kadang-kadang menyampah tapi bila fikir abang Kasmir tu ada CP, saya redha je lah.Perangai macam budak-budak!(Ops!Maaf emak).Balik semula cerita pasal saya, selepas emak sudi pelihara saya, badan saya pun dah sado (hehehe) dan makin handsome.Ewah!Maklumlah!Sampai-sampai je rumah emak, kaka Adik mandikan saya dan buang kutu-kutu saya.Cuma emak belum sempat lagi belikan saya rantai leher yang ada loceng macam adik-beradik saya yang lain.Cantik sangat!

   Oklah.Saya nak keluar jenguk adik-adik baby 3 beradik anak ibu Putih.Asyik berbunyi je dari tadi.Nak menyusu agaknya.Esok-esok, bila adik-adik baby ni dah besar, saya ajak main lari-lari dan kejar-kejar keliling rumah semasa emak tanam bunga.Oh ya!Bunga petunia emak mati.Emak sedi sangat.Nak salahkan kak Adik pun tak boleh juga sebab manalah kak Adik tahu petunia tu perlu disiram setiap hari?Dah jadi kering dah kawan tu.Tak pelah emak.Nanti kak Wa balik, kita beli yang baru di Tesco ye.(Ops!Di luar Tesco) Jumpa lagi kawan-kawan.Muah!



Segan pulak saya nak tengok kamera.

p/s:Syukur!Dulu saya gelandangan sekarang saya kesayangan.

3 comments:

idzwa kamaruddin said...

like tom tom the cat!

monalita mansor said...

best baca catatan kucing.

sudipVSsenduk said...

saya ada sekor anak angkat.. hitam putih jugak

Let's have a break!