Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, October 10, 2014

Catatan saya yang hodoh.

   Hari ni,Jumaat, bersamaan 10 Oktober 2014.Bermakna hampir seminggu emak tak boleh nak update blog.Kesian emak.Dahlah laptop baru beli.Buat hal pulak!Hish!menyampah!Kesian emak sedih tak dapat nak siapkan lesson plan awal-awal dan blogging.Penat emak on En.Lenovo tu tapi hampeh.Asyik keluar skrin biru tanpa apa-apa tulisan.Sebelum ni, emak beli Cik lenovo cantik warna ungu tu elok je.Nasib baik hari ni, Cik Lenovo sudi nak berkhidmat semula walau pun agak nazak.Kalau tak, tak sempatlah saya nak kongsikan isi hati saya.

   Oh ya!Nama saya Mika.Saya adik-beradik si Kasmir dan Eli Davide tapi saya pompuan.Sebab tu emak namakan saya Mika.Kata emak, emak suka nama Mika selepas menonton sebuah filem tentang seorang gadis bernama Mika dan kudanya.Emak memang suka menonton filem yang pelik-pelik.Filem pasal Mika ni pun pelik sebab saya tak tahu filem tu guna bahasa apa.Maklumlah, saya tak pernah ke sekolah.Tapi, walau apa pun saya nak ucap terima kasih pada emak kerana walau pun rupa saya paling hodoh, tapi emak beri juga nama yang cantik.Terima kasih emak.Saya suka nama Mika.

   Seperti adik-beradik yang lain,saya pun lahir pada 22 Januari 2014.Ibu kami namanya Kuning.Ibu pandai sangat jaga kami.Dari kecil sampailah besar ibu selalu pastikan kami bersih.Sekarang ni walau pun saya dah anak dara, ibu masih lagi beri kami hisap susu.Eiii!!!Kelakar!Tapi saya suka kerana sambil menyusu, ibu suka peluk kami.Sayang ibu.Kalau nak tahu, ibu saya cantik.Matanya kuning macam guli.Kata emak, kadang-kadang mata ibu keluar cahaya tapi ayah kata, eh!Merepeklah.Tapi betullah!Mata ibu keluar cahaya!

   Cakap tentang hobi, hobi saya pun macam yang lain.Suka kacau emak masa emak berkebun.Hahaha!Suka dengar emak membebel manja sambil dukung kami letak tepi.Kalau tak, alamat basahlah kami kena siram air jirus bunga.Emak sayang sangat pada kami sebab tu emak alihkan kami walau pun kami tak kisah kalau emak jirus je kami.Hehehe!Sayang emak!Masa emak layan pokok-pokok bunga emak, saya suka lari susup-sasap di kaki emak.Tapi kadang-kadang saya malu sebab rupa saya hodoh.Tapi emak tetap kata saya comel.Emak tak pernah beza-bezakan kami.Kalau emak ciumkasmir dan Eli, emak cium saya juga.

   Sekarang ni, selain Kasmir dan Eli, saya ada tiga adik lagi.Tiga-tiga cantik.Tak macam saya.Gemuk-gemuk dan sedap dipeluk kata emak.Nama adik-adik saya Louie,Bobbi dan Coco.Saya tengok adik-adik saya suka sangat main wrestling dengan Eli.Saya dan Kasmir tengok je sebab saya perempuan dan Kasmir pulak tak sihat.Masih terteleng-teleng.Hehehe!
Macam saya beritahu awal-awal tadi,saya ni pemalu.Jadi, saya pun tak tau apa lagi saya nak kongsikan.Harap berpuas hatilah ye.Saya nak teman emak saya buat kerja sekolah lepas ni.Bukan tak tau, emak saya tu kalau boleh tidur pun dengan buku sekolah.Hahaha!



Ni ibu saya dan adik-beradik saya.Dari kiri,saya (muka pun tak nampak.Seganlah, awak!),abang Nunez yang tengah asyik bercinta sampai dah seminggu tak balik rumah, abang kasmir dan abang Eli.
Saya sayang emak dan keluaga saya.

1 comments:

monalita mansor said...

Bestnya Mika. Mak sayang dia

Let's have a break!