Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Wednesday, October 15, 2014

Saya Coco.

    Syukur!!!Dapat juga saya tumpang bercakap dengan kawan-kawan emak yang baik hati terutama Acik MONALITA MANSUR.Terima kasihlah ACIK sebab rajin singgah blog emak.Emak kata emak akan balas kunjungan Acik secepat mungkin.Kalau tak silap 17 hingga 25 Oktober ni emak cuti sekolah.Masa tulah emak nak pulun jenguk Acik.(Acik!Oooo Acik!Pulun tu apa?) Oh ya.Lupa pulak saya nak perkenalkan diri.Nama saya Coco Chanel.Panggil Coco je.

   Saya ni sebenarnya abang kepada LOUIE yang cakap pelat tu.Seorang lagi adik-beradik kembar saya namanya Bobbi.Saya tak pelat sebab emak kata saya membesar bagai johan. (Acik....Johan tu apa?) Louie tu pelat sebab masa dia lahir ada masalah kot.Badan dia pun cinonet je tak macam saya dan Bobbi.Louie tu kalau emak tak paksa makan,bukan dia nak makan.Kalau saya, satu dulang pun habis!Emak belikan Pro Diet untuk kanak-kanak macam kami.Tu yang sedap tu.Kalau yang biasa, keras.Saya tak berapa suka.Sampai terteleng-teleng Abang Kasmir masa makan.Kruk krak kruk krak bunyinya.Hahahaha!

   Cerita pasal hobi pulak, saya suka gigit ekor Abang Kasmir.Terutama masa dia tidur.Bila saya gigit-gigit tu, Abang Kasmir toleh kiri kanan tapi tak nampak saya.Saya menyorok celah mesin basuh emak.Bila Abang Kasmir leka, saya serang dia lagi.Hahaha!Saya bukan buli tau cuma seronok-seronok je.Bila emak nampak, ingatkan emak nak piat telinga saya, tapi rupa-rupanya tak.Emak cuma angkat dan letak saya jauh-jauh dari abang Kasmir.Bila emak tak nampak, saya datang balik pada Abang Kasmir.Saya suka dia bersihkan badan saya.Kemudian, saya tidur sebelah Abang Kasmir.Sayang Abang Kasmir.

  Eh!Kenapa dengan Louie tu? Laaa.... Dia demam.Jangan-jangan jadi macam Abang Kasmir.Kesian.Dia menggigil.Sejuk kot.Kak Adik bawak dia masuk dalam bilik.Kakak Adik selimutkan Louie.Mudah-mudahan Louie cepat sihat.Janganlah Louie adik saya tu jadi macam Mocca Latte, kucing Acik Kak Pah KPoh.Saya sayang adik saya tu.Saya nak jenguk dan jaga adik saya tu dulu ye.Jumpa lagi.Selamat malam Acik Monalita Mansur!

2 comments:

Diana Rashid said...

heheh..suka gigit ekor pulak ..jenis licah ni..gambar dia tak de ke?/

MONALITA MANSOR said...

selamat malam tomey acik...Acik kalau boleh nak berbesan dgn mak Coco. Tapi kat rumah tak leh bela anak bulus - so tumpang manje dgn keluarga Coco ajelah.

Let's have a break!