Friday, November 28, 2014

Aku yang munafik.Err...Aku tak sengaja!

   Antara tanda munafik adalah mungkir janji.Ya Allah!Mohon dijauhkan.Aku yang munafik.Berjanji tapi aku mungkiri.Tapi, aku tak sengaja!Puas aku cari helaian kertas itu namun aku gagal.Maka gagal jugalah aku menunaikan janji dan tercampaklah aku  ke dalam golongan munafik.Ya Allah!Kau tunjukkanlah jalan agar dapat aku temui helaian kertas itu dan tunaikan janjiku.Aku tak mahu menjadi munafik.

"Teacher jangan lupa tau!
"Ok.Teacher tak lupa.Sampai rumah je nanti teacher terus buat"
(Tapi dah seminggu bercuti, aku masih gagal menunaikan janji)

   Segala beg telah ku selongkar.Semua bilik telah ku geledah.Namun, bayangnya pun tak kelihatan.Inilah silapku kerana terlalu mudah berjanji tapi tanpa sengaja telah aku mungkiri.Ya Allah!Tunjukkan aku jalan terbaik di hari Jumaat yang mulia ini.Buat anak-anak teacher tersayang, teacher mohon maaf kerana tanpa sengaja menghilangkan helaian kertas mengandungi nombor-nombor telefon anak-anak.Itulah sebab mengapa hingga saat ini teacher masih belum lagi add anak-anak di Whatsapp.Kita bukan nak borak-borak kosong tapi untuk teacher salurkan apa juga maklumat penting persekolahan.Sabar ye.....




Kalau ada antara anak-anak yang terbaca, pm teacher di FB ye supaya dapat teacher salurkan maklumat tentang persekolahan.Teacher tak nak jadi munafik.




Janji untuk mengajak anak-anak berkunjung ke rumah juga belum dapat 
teacher tunaikan kerana masalah tertentu.Sabar ye.



Eh!Tiba-tiba teacher rasa rindulah.
Shahrul,Hadif, Hafnan, Azam, Faizal, dan anak-anak teacher yang lain, apa aktiviti cuti ni?
Tahun depan, teacher masih lagi di sesi petang.Jangan risau ye.
Jangan lupa baca buku teks tahun 2015 ye.




1 comments:

aliza said...

alahai... akak jenis x suka plak nak ada grup wasap dengan budak2 sekolah coz mrk x tahu erti privasi!... tapi x pa, guru yg dekat di hati murid merupakan guru yg disayangi, tahniah!

Post a Comment