Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, November 28, 2014

Shoo Shoo penyakit.Di mana sup jahat?

   Secara rasminya aku bukan lagi seorang pesakit ***.Dengan kata lain, say bye bye to all kinds of ubat.Alhamdulillah... Tak perlulah aku berulang alik dari rumah ke Hospital Sultan Ismail.Walau pun service terbaik, tapi kadang kala  ambil masa sejam juga untuk selesai semua urusan.Sebagai kesimpulan, service di Hospital Sultan Ismail aku beri 5 bintang!Manakala service untuk Klinik Kesihatan Hospital Sultan Ismail aku beri 4 bintang.Akhir sekali untuk service di Klinik Kesihatan Pasir Gudang cuma layak dapat 3 bintang.Service ok cuma petugas kurang mesra ayam eh alam.Harap-harap di masa depan, boleh dapat 5 bintang juga.

   Bila badan dah sihat, selera pun ikut sihat.Jeng!Jeng!Jeng!Asyik nak mengunyah je.Syukur alhamdulillah dengan nikmat makan yang Allah beri.Kalau tahun lepas, telan bubur pun umpama menelan duri ...Huhuhu!Badan tak bermaya, letih lesu sebab tak cukup zat.Tapi hari ni, asalkan halal dan bukan susu, tolak batu dan kayu semua aku telan.Hehehe!Dengan erti lain, berat badan pun bertambah.Alhamdulillah ( Tapi kena jaga supaya kekal agar penyakit tak sudi nak bertandang).

   Opps!!!Aku kena jaga supaya kadar kolesterol tak tinggi.Kalau tak, doktor kata boleh dapat serangan jantung.Minta dijauhkan olehNya.Jadi, walau pun aku boleh makan semuanya tak kiralah aku alergik atau tidak,aku kena sentiasa berhati-hati tentang kolesterol.Taknaklah sedap makan ikut tekak hari ni tapi esok-esok aku terbaring je atas katil kerana serangan jantung!Tak sanggup aku bayangkan.Oklah.Dah merepek pulak aku.harap tak boring ye.Jangan risau.Entry ni asli.takde copy paste.
   



Teringin pulak nak makan sup jahat.Kenapa sup jahat?
Sebab sup ni terutama sup lidah kan banyak kolesterol.
Jahatlah tu.
Asal 'papa' tak jahat sudah.

1 comments:

Diana Rashid said...

Alhamdulillah..dah sihat...tapi kena hati2 juga.kan?/takut sakit lain pulak datang/...makan boleh sebarang makan..tapi lepas tu terima je lah kesan nye..ehehhehe

Let's have a break!