Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, April 17, 2015

Kalau sebaya kan best!

   Aku mula mengajar secara rasminya mulai 1995.Sekarang dah tahun 2015.Kalau anak dara, dah cukup umur nak menikah dah.Macam-macam perangai anak murid aku dah jumpa.Tapi, alhamdulillah, sehingga hari ini, tak delah kenangan pahit berkaitan anak murid.Satu lagi kenangan tercatat bila aku terima dua kuntum bunga ros dari anak murid aku.Pelajar tingkatan 2.Baik budaknya.Dipetiknya dua kuntum ros di tepi kantin dan diberinya padaku.Nasib baik pakcik tukang kebun tak nampak!Tapi, yang tak seronoknya bila dia kata, Kalau teacher umur baya saya kan best!Sambil tersengih!Krik!Krik!Apalah maksud budak bertuah tu.Malu la sebab aku bukan muda lagi walau pun hati aku muda.Hihihi!



Nampak?Dua kuntum bunga yang dah layu tu?

0 comments:

Let's have a break!