Friday, April 17, 2015

Ke sesi pagi lagi...Redha

   Assalamualaikum.... Lama tak blogging.Rindu sangat nak mengadap laptop sambil ditemani Cik Muk, si penghisap darah.Diam tak diam, hampir 2 bulan aku merajuk dengan laptop.Dahlah kerja banyak.Masalah banyak bertingkek-tingkek!Nak blogging pun tak de mood!Tapi, hari ini, aku sambung blogging semula sebagai catatan perjalanan hidupku.

   Aku mulakan dengan kisah semalam, 16 April 2015.Guru Kanan Bahasa, Kak Aishah yang cantik, maklumkan yang aku diminta mengajar di sesi pagi semula.Alahai!Kelas form 5 le tu!Kelas exam.Dah bertahun mengajar kelas form 5 rasa macam malas lah pulak.Tapi bila fikirkan anak-anak yang tak de guru Bahasa Inggeris, aku redha je lah.Ikhlas.Aku pun kata Yes.Maknanya semalam, aku must say goodbye to anak-anak manja aku di sesi petang,anak-anak form 1 and 2.Huhuhu!Sedihlah juga!Lebih-lebih lagi bila ada yang menangis!Sayang juga korang kat teacher ye!     Maka mulai minggu hadapan,terpaksalah aku singsing lengan perah otak memikirkan cara untuk pastikan anak-anak aku di form 5 berjaya.Chaiyokk!!!



5 minit terakhir kelas, bersamaan 6.40 petang kami posing sebagai kenang-kenangan.
Maaflah sebab muka teacher dah berminyak-minyak.
Hihihi..
Love you all!

0 comments:

Post a Comment