Tuesday, December 22, 2015

Berendam macam badak!

   Selesai majlis merisik dan bertunang pada 10 Disember 2015, aku dan adik-beradikku serta keluarga masing-masing bertolak ke Port Dickson untuk bercuti.Saja plan getaway ramai-ramai setelah letih dengan macam-macam urusan sepanjang 2015.Anak-anak seronok bukan main.Selepas check in, masing-masing sibuk meninjau bilik-bilik.Wah!Mewah sungguh dengan bath tub dan jakuzi.Ruang rehat menonton TV pun luas dan selesa.Swimming pool pun bagai melambai-lambai!

   Aktiviti macam biasalah...Anak-anak dok berendam berjam-jam macam badak dalam swimming pool.Ops!Bapak-bapak budak pun.Manakala ibu-ibu sibuk di dapur menyediakan macam-macam menu hidangan.Yang seronoknya angah, adik emak dan anak serta menantu dan cucunya pun ikut sama.Selain berendam dalam kolam, aktiviti lain adalah memancing, mencari remis di pantai dan sembang-sembang.


   Sempat juga ke Blue Lagoon berhampiran... Kebetulan, ada shooting untuk video clip lagu mandarin di pantai depan banglo penginapan..Sempatlah sekodeng amoi cantik jadi heroin.Jalan tepi pantai dengan gown pendek dan bulu mata panjang 2 inci serta kasut tumit 4 inci. 


   Ibu-ibu sempat singgah shopping ikan dan bahan basah di pasar Port Dickson.Oh ya.Tak lupa juga beli jering pembuka selera.Cuti-cuti juga tapi makan kena betul.Kami beli ayam,ikan, sayur pucuk paku dan gelang.Gelang?Aah..Kakak aku beli gelang comel di pasar.Jadilah untuk kenang-kenangan.


   Malam tu kebetulan final Piala Malaysia antara Kedah dan Selangor.Apa lagi.Penuhlah ruang menonton TV.Walau pun JDT tak ke final, bersemangat juga masing-masing menyokong Kedah atau Selangor.Aku?Aku dok dalam bilik je layan whatsapp kawan-kawan dan anak-anak murid yang sibuk tanya macam-macam.Ye..Pm dari parents juga terpaksa aku layan.Tak pe lah...


   Setelah 3 hari 2 malam, kami pun berangkat balik ke Pasir Gudang.Sebelum tu sempat singgah di pantai Teluk Kemang.Cadang nak singgah sekejap je tapi makan jam jugalah.Oklah... Dapat makan cendol RM2 dan coconut shake yang lazat.Wah!Ramai sungguh orang.Tak macam sepuluh tahun dulu.Kuda pun dah makin cantik.Kemudian kami pun bertolak balik.Cabaran sungguh kerana hujan lebat sepanjang perjalanan hingga ke Pasir Gudang.Walau bagaimanapun, alhamdulillah.... kami selamat tiba.Tahun depan, bolehlah plan ke tempat lain pulak.



   

   

0 comments:

Post a Comment