Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, December 22, 2015

Buku Pengurusan Sekolah 2016 dan durian

   Alhamdulillah...Setelah hampir tiga jam aku bertemankan CIK LENOVO aku yang mula berkhidmat pada tahun 2010, aku berjaya mencetak lebih kurang 150 helai BUKU PENGURUSAN SEKOLAH TAHUN 2016.I feel impressed!Bukan semata-mata jumlah helaiannya yang banyak, tetapi juga kerana kualiti dan cukup lengkap.Tahniah kepada AJK yang terlibat.Pendek kata dari A hingga Z, aku boleh rujuk BUKU PENGURUSAN SEKOLAH 2016 ini untuk memudahkan tugas sepanjang tahun 2016.

   Dengan kata lain, buku berkenaan menghidupkan semula semangat aku untuk berbakti pada anak bangsa di tahun hadapan.Kalau tak, rasa macam nak pencen je.Oh ya!Bagi bukan warga pendidik, ingin aku jelaskan bahawa BUKU PENGURUSAN SEKOLAH adalah buku wajib setiap awal tahun.Kalau dulu, ia akan diedarkan di hari pertama mesyuarat guru yang biasanya dibuat selepas Krismas.Tetapi mulai dua tahun lepas, kami boleh mencetak buku tersebut melalui email. Kami para guru memang tertunggu-tunggu kemunculan buku berkenaan untuk mengetahui tugas-tugas yang akan dipertanggung jawabkan.Surprise gitu!

   Untuk tahun 2016, nampaknya berat juga tugas terpikul di bahuku.Enam tugas utama yang merangkumi setiap bidang.Tugas-tugas kecil, aku tak sempat kira lagi.Aku terima seadanya dengan azam untuk menjadi lebih baik baik dari tahun-tahun sudah.Andai 2013,2014 dan 2015 aku umpama taugeh, tahun hadapan aku ingin menjadi pokok durian yang tak mudah rebah ditiup angin.Walau pun sukar mengeluarkan  buah yang penuh duri, akhirnya berjaya menghasilkan durian yang aduhai.... lemak berkrim harum serantau!Biarpun usia mungkin tak sampai setahun, selagi hayat dikandung badan, aku tetap berazam untuk menghasilkan durian!Doakan aku ye!

   Berbalik kepada BUKU PENGURUSAN SEKOLAH yang aku katakan tadi, aku rasa bersyukur kerana CIK LENOVO aku masih mampu berkhidmat.Harapkan yang baru... mmmm..... asyik mogok je.Kepada teman-teman setugas yang pm minta aku tolong fotostat, aku susun sepuluh jari kerana tak mampu aku tunaikan kerana alasan tertentu.Print sendiri tau dan rasakan pengalaman bangun duduk bangun duduk lebih sepuluh kali untuk melengkapkan segala isi BUKU PENGURUSAN SEKOLAH yang diemailkan.Lagipun, kalau asyik bergantung pada orang lain, macam mana nak mahir IT?Kan?Ok...aku undur diri dulu untuk semak dan susun helaian yang aku dah cetak.Esok boleh hantar untuk binding.


Image result for durian

Oh durian!Nak jadi macam pokok durian. Tak mudah tumbang ditiup angin.

   

0 comments:

Let's have a break!