Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Monday, December 28, 2015

Kenali itik tak bertelur tapi tak mandul

   Banyak-banyak itik, itik apa yang tak boleh bertelur? Zaman aku kecik-kecik dulu, pernah makan itik ni tapi dah berzaman tak jumpa.Pagi ni, alhamdulillah... dapat merasa kembali itik datang dari zaman kanak-kanak.Jumpa bukan di pasar atau di supermarket, tapi jumpa di bilik mesyuarat. Itik khas datang dari Kelantan.Oklah... Sekejap je lagi mesyuarat akan bermula.Kalau semalam, tamat pada jam 2 petang, hari ni mesyuarat tamat pada jam 4.30 petang.Jadi kena sedia mental dan fizikal.Sementara tu, meh aku tunjukkan gambar itik yang tak bertelur tu.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Image result for ubi itik
Gambar Google ye.

Tada!!!!
Inilah itik yang tak  bertelur tapi tak mandul tau..Itik ubi yang bernama UBI ITIK




2 comments:

acu yuhan said...

Hi, perkongsian yang menarik. Done follow, follow me back :)

Joe Haz said...

sure ke ubi ni tak bertelur? cuba tengok dekat akar, mana tau ade telur siput hehe

Let's have a break!