Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, December 22, 2015

Selamat bertunang

   Yes!Setelah lama tak bersiaran, aku kembali lagi.Untuk entry kali ini, aku nak kongsi pengalaman pergi meminang dan bercuti dengan family; kakak-kakak dan adik-adik bersama anak-anak saudara dan pakcikku, adik angah dan sepupuku.Ramai kan?Alhamdulillah.... Aku tiga beradik bertolak dari Johor pada hari Khamis, 10 Disember jam 8 pagi dan tiba di Shah Alam lebih kurang pukul 1 tengah hari.

   Aku cuak juga kerana itulah kali pertama anak dara aku memandu solo untuk jarak yang jauh.Main guna waze dan whatsapp jarak jauh dengan adik aku di Shah Alam untuk tunjuk arah.Yang seronoknya guna walkie talkie sepanjang perjalanan.Cuaca cerah sampailah di Shah Alam. Lebih kurang 3 petang angah, adik mak sampai dari Kluang bersama anak,menantu dan cucu.Makin meriahlah rumah adik aku,Mimi.Petang tu juga buat dua biji kek karot.Sebiji untuk santapan adik beradik dan sebiji lagi untuk hantaran pertunangan anak saudara malam itu.

   Lebih kurang jam 8 malam, kami memulakan langkah untuk meminang.Jarak tak jauh antara Shah Alam dan Klang.Calon mempelai perempuan berasal dari Klang tetapi menetap di Sabah bersama kakak.Malam itu, kami disambut oleh orang-orang Sabah, ibu dan bapa abang ipar bakal mempelai perempuan, yang kebetulan sedang bercuti di semenanjung.Alhamdulillah, adik aku, Mimi dapat menyampaikan hajat kakak sulung kami untuk bermenantukan orang Sabah.Selesai majlis, kami dijamu nasi dengan lauk-lauk Sabah.Selepas sesi bergambar untuk kenang-kenangan, kami pun beredar pulang dengan hati berbunga-bunga.Maklum...esok kami akan bercuti anak-beranak...




   




Alhamdulillah... Selamat bertunang ye...Afif dan Nurjannah.

3 comments:

idzwa kamaruddin said...

selamat bertunang!~

uncle gedek said...

simple barang hantarannya...

just nice!

Scarlett O'Hara said...

Ah.Simple je hantarannya.Yang penting majlis nikah nanti.Tu pun pihak perempuan tak nak bersanding dan buat majlis besar-besaran.

Let's have a break!