Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, January 26, 2016

Mengumpat Fasha waktu azan.

    Aku tak kenal FASHA SANDHA secara peribadi.Aku juga bukan peminat tegar FASHA SANDHA.Tapi aku rasa aku tau apa yang FASHA rasa apabila bercerai dengan suami.Orang memang hanya tau melabel macam-macam.Mentang-mentang Fasha baru 4 tahun berumah tangga, segala yang buruk dilemparkan padanya.Seolah-olah airmata Fasha di perkarangan mahkamah syariah, serupa dengan airmata dalam drama.Kesian Fasha.Tiada wanita normal yang waras akal fikiran, yang bernikah untuk bercerai!Apatah lagi apabila rumah tangga yang dibina atas dasar cinta.

   Move on je Fasha!Peduli apa orang nak kata.Janda muda ke.Janda meletup ke.Persetan!Fokus pada anak-anak je.Andai ada jodoh, menikah lah lagi.Peduli pada kata-kata sumbang masyarakat yang serba tahu!Tak perlu dedahkan punca berceraian kerana itu hanya akan menjadi senjata dan bakal memakan diri sendiri.Yang penting terus sabar dan redha menerima apa juga ujian Allah.Allah lebih mengetahui.Jangan takut pada umpat keji orang.Tapi hanya takut kepada Allah yang maha esa.Moga hidupmu lebih diberkati dan bahagia.

Image result for fasha sandha

Tiba-tiba terasa nak tulis entry ni kerana ada orang yang asyik dok mengata Fasha 
walau pun azan sedang berkumandang.

0 comments:

Let's have a break!