Thursday, February 11, 2016

Resipi mudah Garlic Bread

   Teringin sangat nak makan homemade garlic bread.Tapi bahan tak cukup.Ditambah dengan penyakit 'mim'.Jenguk ke dapur, nampaknya ada roti putih Gardenia, my favourite.Terus terfikir nak buat homemade garlic bread but instant version aka plus innovation.Dengan kata lain, aku guna jelah roti tu buat garlic bread.

   Kemudian, jenguk dalam lemari ( orang kampung kata lemari tapi orang bandar kata almari @ cupboard), ada garlic @ bawang putih.Aku pun ambik le selabu, ketuk-ketuk, buang kulit, kemudian tumbuk sampai lumat.Jenguk pulak dalam fridge, ada buttercup.Aku keluarkan dan tunggu hingga suhu bilik.Step seterusnya, aku sapu buttercup atas roti, kemudian aku letak garlic lumat.Banyaknya ikut sukalah.Aku letak banyak sebab aku suka garlic.Seterusnya jadikan macam sandwich dan bakar.Guna bread toaster boleh, guna sandwich maker pun boleh.Sekejap je dah harum bau garlic @ bawang putih.Hmmm......Sejuk je terus boleh disantap.Nyum!Nyum!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Alamak!Lupa ambik gambar.Dah selamat masuk perut!

Image result for garlic bread

Garlic bread Cik Google punya.

Nak resipi lebih original, boleh KLIK DI SINI.

0 comments:

Post a Comment