Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Wednesday, March 23, 2016

Ajal menjemput anakku

   Baru je minggu lepas aku curi ambil gambar dia.Aku jarang ambil gambar anak aku yang seorang ni.Tak tahulah kenapa.Bukan sebab dia anak angkat walau pun hakikatnya memang dia anak angkat.Tapi minggu lepas, aku teringin sangat nak ambil gambar dia.Tak terfikir pun rupa-rupanya itulah gambar pertama dan terakhir yang mampu aku ambil.Huhuhu!

   Dua hari lepas, aku perasan anak aku tu berbunyi keliling rumah tak henti-henti.Kebetulan, aku betul-betul tengah sibuk mengadap laptop buat kerja sekolah yang tak habis-habis.Terdetik hati untuk keluar tapi bila anak aku tu dah senyap, aku pun terus sambung buat kerja sampailah aku terlupa langsung untuk tengok kenapa anak aku tu tak henti berbunyi.Biasanya balik dari sekolah, anak aku tu dah menunggu depan pintu.Tapi semalam, tak de langsung kelibatnya.

   Hari ni, aku tak ke sekolah kerana cuti sempena keputeraan Tuanku Sultan Johor, Tuanku Ibrahim.Dari lepas subuh aku memerap di bilik kerana badan tak sihat.Niat nak ke sekolah untuk mengecat pun terpaksa aku batalkan. Kemudian, aku terhidu bau busuk seperti bangkai.Aku jenguk ke luar tingkap.Bau makin kuat.Aku keluar ke anjung dapur.Aku tengok di belakang bilik setor.Tiba-tiba, aku ternampak, anak aku dah kaku dihurung lalat.Sedihnya!!!Mungkin dua hari lepas, dia asyik berbunyi kerana nak ucap selamat tinggal.... Walau pun anakku tak de penyakit, tengah sihat walafiat dan umur masih bujang trang tang tang.....Allah ambil nyawanya bila tiba masa....Hanya gambar menjadi kenag-kenangan..... Hari ini. seharian aku tak de mood.  :-(




ENDO anakku! Huhuhu!
Satu-satunya gambar yang ada untuk kenang-kenangan...

0 comments:

Let's have a break!