Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Friday, March 11, 2016

Lori Vico dan dosa

Isu viral tentang lori Vico terbalik menarik minat aku hari ini.Ada yang siap mengutuk lagi konon orang kampung tak tau hukum halal haram. Kemudian share terus berita tak sahih.Satu dunia orang boleh tengok wajah mereka yang kononnya tak tau hukum tu.Bukan yang terlibat je yang malu tapi yang sama segama pun malu.Macam kebulur sangat. Tak lama kemudian, keluar pulak cerita kononnya mereka tu cuma membantu pemandu lori yang kemalangan. Cuma membantu memindahkan bungkusan-bungkusan Vico yang elok ke lori lain. Manakala Vico yang dah rosak, disedekah oleh pemandu dengan izin tuan punya Vico. Kalau cerita yang kedua betul,maka senang -seang je si kaki kutuk dapat dosa.Lain kali, semaklah dulu betul atau tidak berita yang dibaca barulah share. Nitidak.Gelojoh sangat nak jadi ustaz ustazah celup. Sekarang kena cari orang kampung yang terfitnah tu dan minta maaf. Kalau tak, berdosa sampai bila-bila. Psst.. Vico tu sedap ke? 😃 

1 comments:

Myra Jay said...

Stended! semua benda nak viral dan dijadikan isu kan.. Fitnah bermaharajalela.. risau dengan dunia sekarang..

Apa salah sebelum sebar siasat terlebih dahulu kan.

Let's have a break!