Tuesday, January 10, 2017

Aku dan Facebook.

   Aku dan Facebook.Baru lagi rasanya.Baru setahun jagung.Facebook adalah pelarianku dari dunia pendidikan yang melelahkan.Ye, aku seorang pendidik.Namun aku juga insan biasa.Punya rasa, hati dan perasaan.Aku hanya menjadi diriku sendiri.Menulis apa yang aku rasa.Jiwang? Itu bukan pilihanku tetapi mungkin itu adalah aku.Bagiku ia anugerah kerana jiwaku begitu.Mungkin kerana itu juga ilhamku sentiasa hadir untuk menulis dengan hasil fikiranku sendiri.Bagiku ia biasa namun terlihat indah bagi yang tahu menghargai.Justeru ada insan yang dengan zalimnya mencuri hidup-hidup setiap postingku di Facebook!Aduhai!Tak perlulah disalin hasil tulisanku yang terkadang aku sendiri yang memahami.Kasihanilah aku yang merasa sakitnya tulisanku dinodai!   Postingku di Facebook jarang terkait hal agama.Bukan aku tak islamik namun bagiku amalanku biarlah hanya yang maha Esa yang tahu.Aku tak mahu riak atau takbur.Meski terlihat sering berdendang,tak bermakna solatku kecundang!Insha Allah... Jangan hakimi aku. 

0 comments:

Post a Comment