Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, February 13, 2016

Resipi Kek Pisang Kukus

   Lepas siap buat skema jawapan peperiksaan, aku rasa lapaq la pulak!Teringin nak makan benda manis.Takkan nak telan gula gitu je.Melampau!Tengok apa ada di dapur.Yeah!Ada pisang!Buat kek pisanglah!Belek balik Cik Lenovo, tanya resipi kek pisang.Jumpa satu resipi kek pisang kukus.Nampaknya semua bahan ada.Apa lagi, aku pun mulakan projek KEK PISANG!YEAH!!!

Bahan-bahannya mudah je:
2 cawan pisang lenyek (Tak kiralah pisang apa asalkan jenis manis dan lembut)
2 cawan tepung gandum
1 cawan minyak masak
1 cawan gula (Guna 1/2 cawan pun boleh.Ikut sukalah nak manis ke tidak)
2 sudu teh potas ( Boleh dibeli di kedai-kedai 

Cara-caranya:
1.Gaul potas dan tepung rata-rata.Kalau tak , nanti ada rasa potas berketul dan tak sedap.
2.Masukkan semua bahan lain ke dalam tepung dan gaul rata-rata.
3.Kukus 45 minit.
4.Bila cukup sejuk baru keluarkan dari loyang.

   Kemudian, apa lagi bacalah doa makan dan makanlah.Sambil tu aku jenguk-jenguk blog yang ada resipi kek pisang.Hui!Macam-macam!Semua nampak sedap.Tapi, kek pisang gebu yang aku jumpa di blog WanSHilaKLM ni nampaknya paking sedap.Kalau nak cuba, silakanlah!


Image result for kek pisang

Ni kek pisang gebu WanSHilaKLM

Ala.... Lupa nak catat dari mana aku dapat resipi kek pisang yang aku buat tu untuk beri kredit.
Kalau ada yang cam, beritahu ye!

0 comments:

Let's have a break!