Wednesday, July 25, 2018

Grab vs Frenzt Ride-Hailing

  Sejak kereta hilang, setiap hari aku naik Grab.(Sebelum ni naik Uber).Pengalaman setakat hari ni, alhamdulillah.Cuma sekali betul jumpa pemandu Grab yang rasa aku nak cucuk biji mata dia.Grrrr...Aku nak cerita dalam entry yang akan datang.Tapi untuk hari ini, aku nak cerita the pros and cons naik Grab.Dengan kata lain dalam bahasa mudah lidah Melayu, keburukan dan kelebihan naik Grab.

   Aku sedar naik Grab ni macam memperjudikan nyawa dan juga nasib.Kalau tak silap, pengguna Grab tak dilindungi insuran. Kalau berlaku apa-apa, alamat kojol macam tu je la.Opps!Tapi nak naik teksi, mmmmm....memang gtak lah.Mahal!Bas pulak ok cuma masa tak sesuai dengan jadual aku yang perlu sampai cepat ke sekolah.Jadi nak ke tak lepak mamak ehh  terpaksalah naik Grab.

   Hari ni aku naik Grab lagi tetapi ditakdirkan berjumpa dengan pemandu Grab yang tau tentang Frenzt Ride-Hailing.Sumpah ni first time aku dengar tentang Frenxt Ride-Hailing.Sebelum ni ada juga pernah dengar e-hailing tapi tak tau secara detail.Mengikut pemandu Grab bernama Mohd Nasir ni, Frenzt ni lebih kurang sama macam Grab cuma bagusnya tu , kami, penumpang dan pemandu dilindungi insuran.Selain dari itu, daftar je kita kan diberi RM2.Naik je pun dapat RM2.Dengan kata lain setiap kali menggunakan perkhidmatan Frenzt ni kita akan diberi RM2.Bukan tunai tapi bank in terus dalam akaun.

   Menarik tau!Servis ni dibangunkan oleh seorang anak Melayu, penuntut di UiTM mengikut kata Encik Mohd Nasir, pemandu Grab aku hari ni.Ada lagi faedah-faedah lain katanya.Rasanya menarik juga kan? Tengoklah hujung minggu ni aku cuba daftar dan guna servis ni pulak.Harap-harap ia tak la indah khabar dari rupa.Ada yang pernah cuba?Ada pengalaman atau apa-apa info?

Image result for frenzy ride-hailing malaysia

0 comments:

Post a Comment