Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Wednesday, December 23, 2015

Mahalnya!!!

   Aku baru je balik dari kedai.Cari kertas A4 untuk kerja-kerja sebelum sesi persekolahan bermula.Biasanya aku jenis tak kisah.Ambik, bayar dan tak fikir tentang harga.Tetapi sejak akhir-akhir ini, dek kerana ramai sangat yang mengeluh harga barang naik, aku pun mula berkira.Bukan cerewet tapi aku pun nak jadi pengguna yang bijak.  Jadi, sebelum balik, aku tengok harga satu rim kertas A4 putih dengan berat setiap helai 80 gram, berjumlah 500 helai adalah RM15.90!Jangkaan otakku yang bendul mungkin anggaran RM12 je.Rupa-rupanya?Kertas A4 jenama Double A ni mungkin mahal kot?Bisik otakku.patutlah makin ramai orang yang merungut pasal harga mahal.Mmm..... Apa nak buat.Redha je lah sambil fikir untuk mula berjimat-cermat.


Image result for double a a4 paper price

Inilah jenisnya.Patutlah pihak sekolah minta print sendiri BUKU PENGURUSAN SEKOLAH. Seorang guru 150 mukasurat, kalau 200 orang guru?
MAHAI sungguh!!!!

3 comments:

Shark Kay said...

hanya mampu menggeleng kepala..
kalau kertas dah mahal.
yuran sekolah pun mahal ler.

aizamia3 said...

Kalau dulu main amik je, sekarang ni kena fikir dulu sebelum nak amik.

Scarlett O'Hara said...

Yelah.Kalau anak seorang ok lagi.Kalau 5,6 orang?

Let's have a break!