Tuesday, August 23, 2016

Si Sabina si salamangka!

      Sebelum apa-apa, aku mohon maaf dulu tau.Bukan aku tak sayang Malaysia tapi aku cuma tak berapa seronok menonton drama bersiri Malaysia. (Buat masa ini) . Oleh kerana masa yang tak berapa nak ada, aku cuma dpata mengikuti dua drama bersiri dan kebetulan kedua-duanya dari Filipina. Drama pertama, tajuknya Magika (Sebut mahika) .Drama ni best sebab aku boleh berangan ala-ala tinggal di negeri kayangan.Negeri Saladin, setting of the place cerita ni cantik sangat.Dengan bunga-bunga yang berkembang mekar dan saiz besar pulak tu!Hui... Kalaulah Malaysia ni cantik macam tu!

   Selain pemandangannya yang indah, aku suka drama ni kerana lakonan mantap para pelakonnya.Contohnya Angel Lochsin dan Dennis Trillo yang memegang wtaak hero dan heroin, si Sabina dan si Argo.Walau pun Angel Lochsin ni taklah sejelita Marian Rivera tapi lakonannya sangat bagus.Lebih-lebih lagi babak menangis.Sampai tersedu-sedu dengan air hidung pun keluar!Selain watak protagonis, watak antagonisnya betul-betul buat penonton rasa geram.Terutama sekali watak si Juno, salamangka item @ ahli sihir hitam aka jahat, lakonan Katrina Halili.Betul-betul punya jahat!

   Dari segi cerita, walau pun berbelit-belit, tapi susunan plotnya cukup cantik.Pada aku yang tak de ilmu drama ni lah.Orang lain aku tak tau.Setiap siri ada unsur suspens yang buat aku tertunggu-tunggu sambungan seterusnya.Tu belum cerita tentang unsur-unsur dunia ahli sihir tu.Dengan cahayanya, rama-ramanya, dan macam-macam lagilah.Best oo! Dari segi kostume, walau pun ada yang terlebih seksi, dengan lakonan mantap, penonton tak perasan pun pakaian tu seksi maut.Tapi seksi-seksi pun, pakaian tu semua cantik-cantik!Pendek kata, aku suka sangat siri Magika ni.Kalau ada masa, tontonlah sendiri ye.



Image result for magika angel lochsin

Si Sabina @ Angel Lochsin


Image result for magika angel lochsin



Image result for magika angel lochsin

Si Argo @ Dennis Trillo dan yang baju kolar hijau tu Abedin Hamir

Image result for katrina halili majika

Ha.. Inilah si ahli sihir jahat ya ampun lakonan Katrina Halili


Image result for ebrio magika

Ini pulak ayah si Sabina, si Garam ( Nasib baik tak si Gula)
 dan ibu tiri @angkat@mak sedara si Sabina , si Ayesha 

1 comments:

Izwa Kamaruddin said...

kita geng! kita tak tgk pun drama siri melayu yangntahhaphapentah..

Post a Comment