Monday, June 12, 2017

Rahsia badan slim

  Hari ini 12 Jun 2017.Tarikh yang sangat bermakna bagiku.Tarikh genap sebulan aku menjadi suri hati Mr.SHO!Hehehe!Mr.SHO yang sangat ku cinta,belahan jiwa, imamku, embun dingin penyejuk hatiku.Hehehe!Syukur alhamdulillah.... kami bahagia sangat-sangat.Moga Allah terus berikan kami peluang untuk mengecap erti bahagia. 

Image may contain: 2 people, people sitting and table


   Tapi, ramai yang syak aku tak bahagia gara-gara badanku yang semakin susut!Alahai!Aku memang suka badanku susut.Bukan sebab untuk kelihatan cantik, tetapi untuk kesihatan.Dengan badan yang agak berisi sebelum ini, aku selalu letih dan sakit-sakit.Sakit tumit, sakit lutut, mengah dan macam-macam lagi.Tapi selepas badan makin ringan, alhamdulillah aku rasa lebih sihat.

   Rahsianya? Emmm.... Puas aku fikir apa yang aku makan.Rasanya sama saja dengan orang lain.Cuma dah hampir setahun aku tak berapa makan nasi!Tujuan asal bukan untuk kurus tetapi kerana aku loya bila makan nasi.Terasa seolah-olah ulat yang berjoget!Macam ulat sampah tu!Jadi menu aku lebih pada lauk dan buah-buahan.Kebetulan pada masa yang sama, aku batuk teruk jadi air batu langsung aku tak sentuh!

   Pada masa yang sama,aku minum jamu.Mulanya aku minum jamu asam kunyit.Rasanya tak berapa sedap.Maklumlah, rasa kunyit.Tujuan asal pun sama,sekadar untuk hilangkan letih lesu kerana bekerja.Tiap-tiap hari panjat tangga tingkat 3 atau 4.Rasa letih tu hilang tapi siksa nak minum jamu tu!Kemudian aku diperkenalkan dengan jamu Puteri.Ha!Yang ni baru sedap!Rasa macam air asam boi!Tak percaya?Cubalah sendiri!Lepas minum jamu Puteri ni badan maintain susut dan rasa terus sihat.Alhamdulillah.... Ha!Itulah rahsia aku main slim.Try lah!

2 comments:

Unknown said...

Sama la kita, saya tak selera makan nasi jugak. Tapi badan saya bukan slim, sebaliknya keding. Underweight sangat

aswaleyla said...

rasaya sebab utama dia nasi. sye tak lalu makan nasi dekat 2 3 minggu terus berat badan drop

Post a Comment