Saturday, June 13, 2020

Allah maha mengetahui...

   Hari ini Sabtu, 13 Jun 2020.Dah lama sangat dah tak update apa-apa.Bukan tak de apa yang berlaku, tapi tu lah.Masa selalu tak cukup.Sejujurnya, setelah sekian lama tak menulis, terlampau banyak perkara yang berlaku dalam hidup aku.Untuk menulis sebuah biografi, memang mustahil.Aku pun siapa-siapa.Aku hanya insan biasa yang tak punya apa-apa.Hanya pengalaman hidup yang mampu aku coretkan.Mudah-mudahan, ia akan menjadi kenang-kenangan untuk orang yang aku tinggalkan setelah aku hanya tinggal nama.

   Dalam tulisan-tulisan awal aku, aku selalu bayangkan tentang pergolakan yang berlaku dalam hidupku.Catatan panjang sebuah perjalanan yang sukar untuk aku gambarkan.Yang pasti, penuh dengan luka yang amat dalam dan mustahil untuk sembuh meski pun parutnya saja yang kini kelihatan.Walau apa yang berlaku, aku reda kerana Allah yang telah mengatur segalanya dan Dia maha mengetahui.Sebagai hambaNya, aku terima dengan hati terbuka biarpun sakitnya Allah saja yang tahu.Biarlah Allah yang membalas segalanya....

muslimah-menangis- Mingguan Wanita

0 comments:

Post a Comment