Friday, March 2, 2012

Aku sedih tapi aku gembira...

   Akhirnya, aku mengambil keputusan untuk memulakan pengajianku di UTM pada bulan September 2012 kerana hal-hal yang tak dapat aku elakkan.Aku terpaksa berkorban...Serious, aku sedih.Bengkak juga mata kerana terkilan tak dapat memulakan pengajian seawal mungkin.Tapi, pada masa yang sama, aku gembira kerana keberadaan aku di sekolah, memberikan senyuman dan harapan buat anak-anak didikku.Terima kasih anak-anak, kerana sentiasa bersedia menerimaku kembali.Buat anak-anak 5 SK 1, terima kasih kerana pada hari aku benar-benar bersedih, gelak tawa kalian membuatkan aku kembali sedar, bahwa setiap suatu yang berlaku itu, ada hikmahnya.Entah kenapa, aku rasa, lebih baik aku menyambung pengajian bulan September ini, tanpa mengambil cuti tetapi dengan mengikuti pengajian separuh masa.Aku dah confirm dengan UTM, dan jawapannya, ok saja.Mudah-mudahan, itu adalah yang terbaik buatku. Sementara menunggu September, akan ku tabur bakti buat anak bangsa.




Biar apa pun rintangannya,
Master of TESL, akan aku miliki juga.

p/s: Anak-anak didikku,
kalau boleh teacher nak ajar kalian semua.
Tapi, apakan daya...
Jadi, janganlah bersedih kalau teacher tak ajar ye.

8 comments:

Ayu said...

btl tuh, apa yg terjadi, pasti ada hikmah. jgn sedey2 k

dya nasir said...

semoga berjaya ye..:D

Anonymous said...

tahniah..

pasti kita perlukan pengorbanan di antara dua jln yg ada utk satu pilihan...semoga sukses diatas apa yg dilakukan...


***lum smpt bank in lg...tengoklah ptg esk ye...sgt busy..hihi

senyumSOYA said...

insyaAllah..pas dpt master didik anak bangs lgy..jadi yang terbaik semampunya ^^

Unknown said...

go for ur master :D chaiyok2.

Telor Power said...

sambung je master kat upsi heehehe

Nizam Ijam said...

jgn sedih2 k :)

Pixie Dust said...

Datang untuk copy banner..:) Nice blog nice entry..Like:) Kalau masa free boleh la jenguk ke blog rochelle.:)

Post a Comment