Cik Nuffy

Bintang hati

Cik Nuffy ajak singgah

Check me out

Monday, March 19, 2012

Cara timbang berat blog.

Aku tak biasa buat tutorial sebab aku tahu aku bukan pakarnya.
Tapi kalau setakat nak timbang berat blog, senang je.

Tengok gambar yang aku printscreen di bawah tu.

Klik gambar supaya membesar sihat bagai johan bukan zizan.

Taipkan je your domain aka url blog anda.
Contohnya http://scarlettj1.blogspot.com

Dah tu klik pada check.
Tunggu jap.
Bila dah keluar result,
macam nilah rupanya...
-
-
-
-
-
-
-
-

Kata sifu-sifu aku dalam dunia blogging ni,
kalau saiz tu bawah 100, kira blog kita ringanlah tu.
Maknanya, blog aku pun berat!
Huawaaa!!!!
Aku gemuk!!!




9 comments:

azam said...

:) nice......senang nak load kan?
cepat dan orang suka nak buka

Mia Liana said...

taknak timbang... mia punya pun berat juga.... heheheh

tak tahu nak buang yang mana satu untuk kasi kurus...

azam said...

link xde ke?

azam said...

link xde ke?

teratai said...

ohh baru tahu blog rupanya ada 'berat'...thanks:)

Belalang hijau Perisik said...

biasa jer rasa... x lambat sgt rasanya :)

Telor Power said...

menarik, nak cuba juga lah

Telor Power said...

dairibukutigalima.blogspot.com
size :107.36 KB
load time:1.11 seconds

speed:0.01 seconds


*kira ok kot pasal penuh dgn gambar2 saja hehehehe

Siti Nurhuda Husna Zulkarnain said...

Sama la dengan di sini. Dah lah blog berat, tuan punya blog apatah lagi. Huu~

Let's have a break!

Chatbox ok juga kan?