Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Wednesday, December 24, 2014

Majlis jejak kasih...

  Alahai... Seminggu tak up date blog dek dihambat masalah dan kekangan masa.Dalam seminggu tu macam-macam perkara berlaku.Pertama, majlis bacaan tahlil dan Yaasin untuk kawan-kawan sekolah yang telah meninggal dunia.Al Fatihah buat teman-temanku Mat Zam Gatmin, Tumin Tarman dan Kamarudin Maidin.Sedihlah juga kerana baru je jumpa semula selepas bertahun-tahun dipisahkan oleh masa.Moga roh teman-temanku diletakkan di kalangan mereka yang beriman.

   Selepas tahlil dan bacaan Yaasin, barulah berpeluang berborak bertanya khabar dengan kawan-kawan lama.Maklumlah ada yang dah 28 tahun tak jumpa.Terharu rasanya dapat berjumpa kembali.Kalau boleh nak berborak sampai ke pagi.Tentang jamuan, malam tu pakat-pakat bawa makanan.Kalau zaman aku kecik dulu dipanggil 'kuih teriak' tapi zaman sekarang orang panggil potluck.Makanan melimpah ruah.Alhamdulillah..... Terima kasihlah pada tuan rumah, temanku Rosadah Md Sam dan suami yang sudi menerima kami.Terima kasih juga kepada admin, temanku Naien yang bersusah payah menjejak kami.Jasamu dikenang.Moga ukhwah yang terjalin akan berkekalan ke akhir hayat....



Tuan admin berbaju biru.



Sahabat susah dan senang



Sahabat sebenarnya...





Sahabat dulu, kini dan selamanya...






Semoga mentari 2015 yang akan hadir, terus memberi sinar buat kita semua.

Tarikh majlis : 13 Disember 2014
Hari : Ahad
Masa : Selepas Isyak
Tempat : Taman Kota Masai, Pasir Gudang
Perhimpunan semula bekas-bekas pelajar SMK Pasir Gudang dan SMK Dato' Penggawa Timur, Masai.

1 comments:

zafairMAS said...

Wahh bestnye renion.. Kami pun insyallah akan buat renion.. Come back after 10years.. Mist sernk lama tak jmpa..

Let's have a break!