Tuesday, December 9, 2014

Petua ajar kucing memerut dengan penuh disiplin.

   Tajuk tak boleh blah.Kata budak-budak sekarang.Isu ini terlintas di kepala otak aku semasa aku bersihkan tempat kucing aku memerut @ buang air.Tak kiralah yang kecik atau besar.Walau pun perkara ni nampak kecik, namun boleh menimbulkan perang sesama jiran sekiranya kucing kita memerut ikut suka.Kan?Jadi, bagi sesiapa yang sedang menghadapi dilema disebabkan perangai tak berdisiplin si bulus memerut merata-rata, bolehlah ikut petua aku ni.

   Caranya senang je.Dalam dompet mesti ada RM.Kemudian, jangan malas start kereta dan berkunjunglah ke kedai barangan pet @ haiwan ternakan.Kemudian, buka mulut sikit dan kata macam ni; Apek!Pasir kucing ada? Bila apek tuan kedai kata ada, segeralah minta sebungkus brand terbaik punya.Pewangi apa terpulanglah.Kalau aku suka yang bau oren.Kemudian step seterusnya, bayar harga pasir tu dan segera balik ke rumah.

   Tiba di rumah ( sebaik-baiknya awak-awal pagi sebab kucing suka memerut awal pagi.Tak de sembelit punya), ambil takung atau bekas kucing memerut aka toilet dia daa... Kemudian tuangkan pasir tu ke dalam takung berkenaan.Pastikan ada bunyi semasa pasir tu dituang.Caranya tuang perlahan-lahan.Semasa tu, tanpa diajar, anak-anak bulus kita akan berkejar untuk segera memerut di takung berpasir yang kita sediakan.Tak percaya?Sila cuba ye. *Wink*


Setakat hari ni, aku puas hati guna jenama ni.
Gambar pinjam Google.

0 comments:

Post a Comment