Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Wednesday, April 25, 2012

Cukai oh cukai

   Esok dah 26 April.4 hari lagi tempoh untuk penghantaran borang BE 2011 ke Lembaga Hasil Dalam Negeri.Kalau tak sempat hantar secara manual, hantar je melalui e-Filing ( e-BE).Hanya di hujung jari je.Jadi takde alasan malas nak ke pejabat LHDN dan lain-lain.Tanggung jawab sebagai seorang warga negara, mesti ditunaikan.

   Bercakap tentang cukai, tak sah kalau tak sentuh tentang duit.Duit maknanya gaji dan tunggakan gaji.Aku rasa buat masa ni, ramai yang sedang tersenyum bahagia kerana hari ni kan 25 hb!Pay Day!Ramai juga yang sneyum kerana gaji naik dengan lumayan.Ada pulak tu tunggakan!Mana yang dah berkeluarga, bolahlah belanja anak-anak makan.Bagi yang masih bujang tu, jangan lupa ibu bapa di kampung.

   Balik tentang cukai, sekali lagi diingatkan agar kita sama-sama membayar cukai.Kalau niat kita ikhlas, insyaallah, ada ganjarannnya.Bagi yang pertama kali hantar borang, dan teringin nak menggunakan khidmat di hujung jari, silalah cari maklumat di LHDN.Begitulah adanya tuan puan yang budiman...... :D



Jom bayar cukai pendapatan!

1 comments:

mama maman aka yana said...

alhamdulillah.. dah buat dah.. guna e-filling jew..:)

Let's have a break!