Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Sunday, July 8, 2012

Jom petik salak!

   Alhamdulillah....Menjadi juga pokok salak aku.Tak berhenti berbuah.Tanam 4 pokok je belakang rumah tapi buah tak henti-henti.Ni pun aku baru je petik setandan buah salak masak ranum di pokok.Adalah dalam 30 biji.Dapatlah juga beri pada jiran-jiran untuk rasa.Jom makan buah salak!




Dah togel aku kupas.
Barulah senang nak makan sambil blogging.





Setandan buah salak masih lagi di pokok.
Tunggu ranum baru aku petik.
Barulah manis.




Ni pokok salak di belakang rumah aku.
Yang nampak bumbung tu rumah jiran.
Rumah aku belah atas.

Selain dimakan segar atau dibuat jeruk, ada tak resipi lain gunakan buah salak?
   

3 comments:

Faizul Osman said...

dulu selalu jugak makan buah salak ni kat rumah nenek... skrg dah tak dah...

http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/07/lulus-dan-8-jam.html

Mia Liana said...

mia kurang minat... mungkin sebab jarang jumpa buah ni.... ;) tapi mia paling suka buah manggis....heheheh

Rafi Nilhan said...

resipi buah salak?

emm cuba google hehe

Let's have a break!