Saturday, July 27, 2013

Nak 'eek' pun tak sempat.

   Syukur alhamdulillah...Selepas kesibukan melampau untuk verifikasi SPSK (Sistem Pengurusan Sekolah Kualiti), hujung minggu ini baru aku ada masa sikit.Jadi, apa lagi?Inilah masa aku balas dendam buat banyak kerja-kerja yang tertangguh termasuklah plan nak buat langsir baru.

   Sebenarnya aku bukanlah jenis orang yang mesti tukar langsir tiap-tiap tahun.Bagi aku, selagi langsir nampak cantik, selagi itu aku guna.Kalau ubah pun, aku cuma tambah apa-apa yang patut pada langsir lama tu.Dengan kata lain, aku amalkan 3R.Jimat sikit duit buat orang yang tak berapa kaya macam aku ni.Kalau duit berkepuk dalam bank, bolehlah main order je langsir baru.Kan?

   Maka dengan azam berkobar-kobar, celik je mata aku terus kejut Cik Lenovo aku mintak tolong carikan gambar langsir di Google.Tapi hampeh!Kura-kura banyak beno!Padahal bulan ni boleh dikira dengan jari hari aku online.Hari-hari lain tu 'jari aku sibuk tak habis-habis update dan semak macam-macam fail ' untuk semakan SPSK.Tapi syukur sangat sebab dapat markah 98.6 %.A+ tu!

   Hmmm... oleh kerana nak jimat masa, aku ambik keputusan untuk reka je lah apa yang cantik di mata aku.Lagi pun, rasanya bakat menjahit aku masih ummph lagi walau pun entah dah berapa kurun aku tak menjahit!Maklumlah cikgu sekolah tahun 2013 ni bukan macam cikgu sekolah tahun 1995 dulu.Ibarat kata kawan aku, nak 'eek' pun tak sempat!

Kate's Garden Tier Curtains

Berangan nak curtain macam nilah.Tapi tak taulah.
Jadi ke tak!

1 comments:

Post a Comment