Saturday, July 20, 2013

Raya?Hmmm....

   Setelah 11 hari puasa , dah macam-macam kuih raya aku tengok.Harga nak kata boleh tahan, aku tak boleh tahan.BOLEH TAHAN MAHAL ADALAH!Raya tahun ni aku tak nak membazir beli kuih.Aku nak try buat sendiri je.Selain murah (iye ke?) dapatlah aku menggilap bakat memasak yang dah tinggal suam-suam kuku ni.Kuih apa nak buat ye?Mmmm.....

   Oklah.Aku nak buat kuih tat favourite aku yang aku namakan khas sesuka hati sesedap rasa iaitu kuih tat rindu malam  Chewah!Padahal kuih tat nenas je pun.  Meh nak tunjuk gambar bagi terliur bulan-bulan puasa ni.



Cute macam tukang buat dia tak? ;)

   Selain tu, aku nak buat kek lapis kukus serikaya.Walau pun tak tahan lama, tapi berbaloi untuk hidang buat tetamu.Tak pun buat hidang diri sendiri sambil buat apa yang patut.Sila lihat gambar kek lapis kukus serikaya di bawah untuk berkenal-kenalan.



Rupa tak berapa menarik tapi rasa boleh tahan.
Sebab aku guna resipi di blog seseorang.Malangnya, aku lupa, siapa.
Nak resipi, boleh klik pada link di atas.
Cerita lanjut, klik di SINI.


   Ini pun kek lapis kukus serikaya juga tapi aku ubah warna merah dan hijau. Alahai.... terbau-bau baunya yang wangi menggoda tu! Ganggu konsentrasi orang berpuasa.Cobaan!Orang sebelah rumah aku pun tengah sibuk buat biskut raya.Bukan untuk makan tapi juga untuk bisnes.Seperti yang aku katakan tadi, tahun ni aku tak nak membazir beli kuih.Maklumlah, teratak buruk aku tu, siapalah yang sudi singgah!Harapkan burung merpati dan murai jelah.Atau sesekali si tupai yang ramah bertandang.Hmmm... Oklah.Aku stop dulu sebab nak siapkan kerja sekolah yang berlambak mintak dibelai.Beginilah nasib aku.Dah tua pun masih lagi buat kerja sekolah.Nasib badan....





   





0 comments:

Post a Comment