Saturday, August 22, 2015

Dr. Oh Little tebar roti

   Selalunya aku bercerita tentang anak buah aku yang imut-imut berperisa madu, Cik Nur Farah Safiya.Tapi kali ni aku nak cerita tentang seorang lagi anak buah aku, Muhammad Farhan Roshaimi.Lahir pada 16 Julai 2006 di Hospital Penawar, Pasir Gudang  antara jam 7 hingga 8 pagi.Adik kepada Muhammad Rujhannuddin, seorang peminat bowling.

   Si Farhan ni anak bongsu daripada dua beradik.Hobinya membaca dan juga memelihara haiwan.Farhan pernah memelihara dua ekor anak ayam.Tapi bila besar sikit, terpaksa disedekah pada jiran.Almaklumlah tinggal di taman perumahan, macam mana nak bela ayam?Kemudian bela kura-kura.Namanya Cici dan Caca.Tapi bila besar terpaksalah dilepaskan ke tasik.Ada juga bela dua ekor sugar glider.Seekor jantan, seekor betina.Yang jantan namanya Kobi.Yang betina namanya Kiko.Setakat hari ni masih lagi dipelihara.Maklumlah boleh tahan juga harga sugar glider.Takkan nak beri pada orang.

   3 hari lepas, Farhan mintak nak bela ikan keli.Dapat dua ekor beli di pasar basah Masai.Sempat dua hari je, si keli selamat menjadi lauk keli goreng.Hihihi!Hari ni, Farhan mintak nak bela arnab pulak.Emak dia pun belilah seekor arnab dengan harga RM50.Saiz boleh tahan besar tapi masih anak.Spesis apa entah jenis import hidung penyek.Arnab jinak warna coklat muda.Telah selamat diberi nama Stuart.Yang ni dibeli menggunakan duit raya.Si Farhan ni memang minat dengan haiwan.Nasib baik tak mintak nak bela oink oink yang kadang-kadang muncul di belakang rumah ayah aku, yai si Farhan.Punyalah minat dengan haiwan tapi bila aku tanya, besar nak jadi apa?Jawapannya, nak tebar roti canai.Hihihi...



Farhan dan Mr Green Banana


Yang ni Rujhan, abang si Farhan.
Hobi main bowling.

0 comments:

Post a Comment