Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, May 7, 2011

Shengri kuai le!

   Esok, niat hati nak buat pulut kuning.Selain kerana Hari Ibu ( aku tak pernah pun sambut), esok adalah hari istimewa kerana tepat jam 8.35 malam esok, genaplah setahun umurku.Dengan umur yang masih terlalu muda, aku bersyukur dengan pencapaian aku setakat ni.Kalau BE dijadikan sebagai ukuran, alhamdulillah merasa juga aku 9 BE (kalau tak silap.Lupa pulak.Tapi tak kurang dari 9 tu aku yakin).Kalau follower dijadikan ukuran, rasanya ok juga kot kerana setakat jam 8 malam ni dah 1543 orang yang sudi follow aku.Terima kasih banyak-banyak.

  Selain pulut kuning, aku juga teringin nak buat bubur merah dan bubur candil.Siapa yang tahu macam mana rasanya tentu terliurkan?Hari-hari istimewa macam ni je aku buat masakan istimewa tu.Bagi yang tak tahu, silalah tanya pakar contohnya Mat Gebu atau ketuk je rumah Cik Google.Sambil-sambil tu, jemputlah selalu singgah di Scarlett's Petals ye!



Kek tempahan khas dari UK.Nak ikut tempah, klik je pada gambar.



Pinjam gambar pulut kuning cantik ni dari livelifeenjoy-pearlnscarf.blogspot.com


Yang ni namanya bubur merah.(Walupun warnanya tak merah)

Inilah bubur candil
(Klik pada gambar kalau nak kenal tukang masaknya)

Shengri kuai le (happy birthday) Scarlett's Petals!!!

6 comments:

Freaky said...

pasal blog rupanya. hehe tahniah dengan pencapaian tu

Peri PiA said...

sen re kuai le

blog-tips-kurus said...

pandai mandarin ye lengloi? bestnye byk BE..

kpah k-poh said...

ramai follower..tapi tak ramai yg dtg balik...kan...

Ayie said...

Uhhhhh.. setahun kah..?? Hepi 1st anniversary..!! *macam anniversary kawin plak.. hahaha

Mohd Ridhuan said...

tahniah sis...
meleleh tgk pulut kuning...
hehehhe

Let's have a break!