Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Tuesday, November 6, 2012

Kalaulah aku ketam....

   Memang betullah... Sekolah untuk sesi 2012 ni tinggal beberapa hari saja lagi.Mak bapak, orang kampung, orang bandar semua ingat kerja cikgu dah abis.Dah tinggal duduk-duduk, borak-borak je.Maklumlah, budak SPM pun dah start periksa dah.Bukan ada kelas pun nak diajar!Tapi, hakikatnya, di sekolah aku, waima sekolah tinggal sehari pun, kami masih lagi lintang pukang, ke hulur ke hilir, turun naik, ke sana ke sini sebab nak menyiapkan kerja dan juga mengajar!Walau pun budak dah SPM, tapi budak yang Form 4 tu kita orang dah start kasi bengkel untuk SPM 2013!Andai kami ni seekor ketam, dah tertanggal habis kaki dan tangan!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Mula-mula, kami macam ni.
Cukup semua sifat, kaki, tangan, sepit.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Tapi, dek teruk sangat kerja berlambak,
abis semua kaki, tangan dan sepit tertanggal!
-
-
-
-
-
-
-
JADI JANGAN SESEKALI KATA,
ALAH!KERJA CIKGU SENANG.
SEKARANG NI BUDAK DAH SPM,
CIKGU DATANG SEKOLAH,
DUDUK BORAK-BORAK JE!
-
-
-
-
-
-
-
-
AKU MARAH TAU!
SEKEH KEPALA BARU TAU!
GRRRRRRRR!!!!!!!!
-
-
-
-
-
-
-

Tangkap itik Google jap.


1 comments:

steffany daph said...

mcm tu jug ala yg cikgu saya rasa. kami yg form 4 pun dah disediakan awal2 utk ceramah, bengkel segala apa utk berperang spm taun depan. huhu..kecian cikgu kita sekali, cuti mcm tak cuti. sma la ngan sya jga, harus buat ulangkai for next year.

Let's have a break!