Friday, November 23, 2012

Kalau iye pun tukarlah dulu!

   Tukar bukan sebarang tukar.Tukar baju bukan tukar kasut pun bukan.Apatah lagi tukar kekasih!Tukar yang aku maksudkan adalah TUKARLAH BAHASA TU DULU!Situasinya begini: Aku sedang merayap dari satu blog ke satu blog.Baca macam-macam entry.Bukan setakat entry biasa-biasa saja tapi entry yang luar biasa juga.Tiba-tiba, aku masuk satu-satu blog tu, dahlah copy paste baik punya, bulat-bulat langsung tak lonjong 100% copy paste terus dari bahasa seberang!Tak suka tau!Aku baca blog orang Malaysia tapi entry bulat-bulat bahasa Indonesia.Dah macam tengok TV3 pulak!Kalau nak ambik entry seberang tu bukan tak boleh, tapi tukarlah bahasa tu dulu.Kan bahasa jiwa bangsa!Aku tak anti jiran kita tu tapi dia orang yang selalu anti pada kita.


Sudah Cukup Sudah kata Nirwana.
Gambar Google punya.
Aku tak pergi AIM 2012.

3 comments:

Pha Is said...

malas sangat la tuh.. hehehe

Acik Erna said...

copypaste je dah jadi satu n3..
betul jugak tu..tukar dulu..baru senag kita nak baca

ewanthology said...

Nak cepat la tuuuu

Post a Comment