Kantin Jual Kuih

Warga sekolah

Jom singgah kantin!

Check me out

Saturday, December 21, 2013

Guru buat cerita l*c*h!

   Aduh!Rasa macam kena sebijik penumbuk di dahi!Itulah yang aku rasa bila baca HM hari ni.Malu tau!Sebagai penjawat awam atau lebih tepat lagi seorang guru, aku rasa malu dengan berita tentang seorang guru perempuan, Melayu pulak tu, terlibat dalam pembikinan video lucah dengan mamat karpet!Kenapalah sampai jadi seteruk itu?Aku sedar, kita semua ni manusia biasa, tapi janganlah sampai terlalu ikutkan nafsu!Kalau kita pandai nasihatkan anak-anak didik, kenalah kita sendiri jadi contoh terbaik.Jangan jadi ketam.

   Bagi sesiapa yang tak baca HM, alkisahnya begini : Seorang guru perempuan sekolah kebangsaan berumur 49 tahun, yang bersuami dan anak, dituduh menghasilkan video lucah ( berlakon video lucah sendiri) bersama seorang lelaki Pakistan, islam, berumur 27 tahun.Video tu jatuh ke tangan seorang lagi lelaki Pakistan dan lelaki tu blackmail si guru.Oleh kerana takut video tu tersebar guru tu bayar RM10,000.Tapi, akhirnya kantol juga dan ketiga-tiganya didakwa.

   Aku tahu, tak bolehlah nak salahkan guru tu 100% kerana konon katanya semasa membela diri, si suami sakit dan dialah seorang pencari nafkah.Tapi, bila dah pecah tembelang macam ni, siapa yang malu?Suami, anak-anak, keluarga dan AKU PUN IKUT MALU tau!


1 comments:

Shafiq Hashim said...

Sanggup ya..
kerana nila setitik hbis nama pendidik..

shafiqhashim.blogspot.com

Let's have a break!