Wednesday, December 11, 2013

Konvo Siri 1

  Sementara menunggu aku dapat idea bernas untuk update blog, aku kongsikan pengalaman semasa majlis Konvokesyen anak sulung aku si Stiwee di UIA pada 16 - 18 November yangt lepas.Anak aku berjaya mendapat Rector's List.Tahniah my little darling.At least dia telah mencapai hajat aku menjadi antara yang terbaik di universiti.Walau pun tak sama course dengan aku aku puas hati jugalah.Alhamdulillah..... Aku ambikk TESL, anak aku ambik English Language and Literature.

   Bila sebut course English, semua orang ingat anak aku akan jadi teacher.Sebenarnya tak sebab anak aku tak ambik education.Tapi kalau dia nak, bukan setakat teacher tapi try jadi tutor atau lecturer pun boleh.Tapi masalahnya, dia tak minat teaching.Aku lagilah tak galak dia jadi educator kalau tak minat.Jadi guru sekarang ni kalau tak minat, baik tak usah.Itu pada pendapat akulah berdasarkan hampir 20 tahun aku mengajar.

   Oh ya.Semasa konvo hari tu, akumacam biasalah...Kejap ok kejap tak ok.Walau pun dah ada photo shoot khas di luar U, anak aku tu excited pulak nak buat photo shoot dengan kawan-kawan di U.Majlis konvo hari Ahad.Hari isnin tu dari jam 10 pagi, ( lepas sesat dari Shah Alam) anak aku pulun buat photo shoot sendiri dengan kengkawan dia.UIA tu luas.Aku nak ikut memnag tak larat tambah dengan badan tak berapa sihat.Jadi aku ambik kesempatan meronda ke semua gerai terutama information booth kendalian students overseas.Hasilnya, banyak perkara yang aku belajar.Antara booth yang aku lawati adalah booth Comoros, Nigeria, Sri Lanka, Indonesia dan lain-lain.Banyak aku nak kongsikan tapi untuk entry kali ini aku kongsikan sikit je dulu kerana masa mencemburui aku ( Cewah... Macam bersastera zaman sekolah dulu pulak) Ok.Aku kongsi gambar-gambar ni dulu.



Ada benda aku nak cerita pasal booth ni.Tunggu..... 


Kat booth ni pun ada yang menarik.Tunggu jugak....

* BERSAMBUNG*

0 comments:

Post a Comment