Friday, December 27, 2013

Aku langgar mati anakku sendiri!

   Hari kedua meeting : 27 Disember 2013.Jika dilihat pada tarikh, bermakna semalam genap setahun aku sakit.Alhamdulillah....Walau pun masih tetap makan ubat hingga Mac 2014, kesihatan aku boleh dikatakan makin ok.Oh ya!Aku update awal-awal pagi sambil menunggu meeting di Bilik Cakna Minda ni bukan nak cerita pasal meeting atau kesihatan aku tapi yang penting nak menghilangkan rasa sedih kerana anak kesayangan aku meninggal dunia.Sedihnya!

    Ceritanya begini.... pagi ni aku terlewat bangun.Hari ni ada meeting di sekolah.Seperti biasa, aku tak suka lambat sampai ke sekolah jadi aku pun terkocoh-kacah nak cepat.Seperti biasa, bila aku nak naik kereta, anak-anak kesayangan aku pun sibuk mengikut.Maklumlah, semuanya manja-manja.Selalunya sebelum aku bergerak, aku pastikan tak de satu pun anak aku selamat.(Opps!Sorry!Aku fikir lain, yang aku tulis lain.Inilah salah satu efek ubat yang aku makan.Aku nak tulis.... tak de satu pun anak aku yang tak selamat.Sorry ye!) Dengan kata lain, aku takut sangat terlanggar anak-anak aku yang manja tu.

   Tapi, pagi ni, aku betul-betul terlupa!Bila kereta bergerak je, aku terdengar suara jeritan.Ya Allah!Bila aku check, rupa-rupanya aku telah melanggar anakku sendiri!Darah membasahi garaj.Anakku telah nyawa-nyawa ikan.Mulut berdarah, kepala berdarah dan terkejang-kejang nazak.Sedihnya!Nak menyesal pun tak berguna kerana salahku sendiri.Aku tau anakku nazak tapi oleh kerana aku dah terlewat, aku terpaksa tinggalkan saja.

Mak tak sempat pun ambik gambar Oneng!



'Kembar Oneng' mak pinjam dari Google.

0 comments:

Post a Comment