Sunday, June 29, 2014

Shopping, solat dan rezeki.

   Syukur alhamdulillah... Hari ni hari pertama ramadan.Malam tadi aku sempat ke masjid untuk terawih.Ramainya orang.Budak-budak kecik pun ada.Aku mampu buat 8 rakaat je.Mudah-mudahan malam ni dan malam-malam seterusnya aku berkesempatan untuk berterawih.Kebetulan tamat p&p sesi petang pukul 5.Kalau tak jem, pukul 6 dah sampai rumah.Malam bolehlah ke masjid.

   Cerita tentang solat, aku teringat pengalaman solat di beberapa pusat membeli-belah.Contohnya di Aeon Tebrau City.Ramai yang sanggup meluangkan masa untuk solat.Walau pun ada yang berpakaian agak seksi, tapi tetap menunaikan solat.Bila tiba waktu solat, ada pengumuman dibuat untuk maklumat pengunjung.Dalam surau pun ada pengawal keselamatan yang bertugas.Jadi, tak rasa risau untuk solat.

    Di Kip Mart Masai pun bila tiba waktu solat, orang boleh tahan ramai.Ada yang bawa anak umur tadika dan sama-sama solat.Alhamdulillah.... Kiranya kesedaran umat Islam untuk solat lebih tinggi jika dibanding zaman aku muda-muda dulu.Shopping, shopping juga tapi solat tetap tak tinggal.Ok.Aku sambung lagi nanti.Dah mula nak ribut petir dan hujan lebat di Pasir Gudang ni.Lama tak hujan.Rezeki Allah beri hujan sekejap lagi.


Selain hujan, Allah turunkan rezeki melimpah-ruah tahun ni contoh buah mangga yang anak buah aku pegang ni.Tanam di Seksyen 7, Shah Alam.



Yang ni rezeki Allah beri hasil dari tepi rumah.
Alhamdulillah....


0 comments:

Post a Comment