Thursday, August 21, 2014

Darah ada kuman.

   Dah lama sungguh rasanya tak buat kraf.Tak kiralah kraf apa.Termasuklah felt.Sebab pertama, masa.Sebab kedua, kesihatan.Hari Rabu, 20 Ogos lepas, baru je kena ambil darah lagi.Tapi kali ni nasib baik sekali cucuk je dah dapat urat.Kalau tak, macam selalu, lima enam kali cucuk baru dapat urat.Tambah sakit lagi.Kata nurse cantik yang cakap lembut je tu, sebab aku dah berisi tu yang senang nak cari urat!Apa taknya, badan aku dah naik macam dipam-pam.

   Kalau ikut next appointment, 4 September ni aku ke Hospital Sultan Ismail lagi.Boring asyik ke hospital je tapi nak buat macam mana.Darah ada jangkitan kuman kalau ikut test hari Rabu lepas.Kuman masuk dari mana entah!Patutlah aku rasa lain macam je.Tapi, sakit-sakit aku, aku syukur sangat sebab aku takde masalah darah tinggi atau kencing manis.Aku juga takde sakit kronik seperti kanser dan sebagainya.Cuma antibodi badan aku je yang lemah.Tak taulah, mana silapnya.Aku fikir positif, semua tu sebagai satu cara Allah nak menghapuskan dosa-dosa kecil aku.Alhamdulillah.....


Lupa pulak ni tangan siapa.Tangan aku tak putih gebu macam ni.

0 comments:

Post a Comment