Sunday, September 11, 2011

Kasihan.... aku terdampar kesejukan di sini...

   Hari ini Ahad, 11 September 2011.Genap 10 tahun kes serangan di Amerika.Tapi aku bukan nak cerita tentang serangan tu.Boring!Semua orang dah tau.Aku nak cerita tentang 'aku yang terdampar' di Dewan Kompleks Pusat Bandar, mulai 8 pagi hingga 6 petang ni.Memanglah waktu ni waktu cuti.Hari Ahad kerja?Gila ke?Kata orang yang tak biasa kerja hari Ahad.tapi bagi aku dan rakan-rakan pendidik yang lain, hari Ahad ke hari tak Ahad ke berlambak program yang kena kami hadiri.Tu belum masuk kerja-kerja yang mesti kami siapkan di rumah hingga lewat malam.Tak percaya?Cuba tanya blogger-blogger cikgu yang lain.

   Tapi aku ikhlas kerana tinggal 24 hari lagi je PMR.Masa inilah aku terpaksa berkorban dengan mengiringi anak-anak murid aku di dewan yang makin sejuk ini bagi menghadiri Program Pecutan PMR.Mudah-mudahan, mereka berjaya dengan cemerlang.Tapi, kata orang masa itu emas jadi sementara aku mendengar tips yang diberikan ( sekarang ni subjek sains), aku blogginglah.Killing two birds using one stone kata orang putih.

   Jadi, kepada teman-teman blogger yang singgah, doakanlah semoga Allah berikan kejayaan buat anak-anak murid aku, calon PMR 2011 yang seramai 391 orang.Berikan juga kesihatan buat cikgu-cikgu Tingkatan 3 yang aku tahu saat ini  'sedang bersilat meskipun tak tentu jenis silatnya' semata-mata untuk kejayaan anak-anak murid aku.

Selamat mendengar dan mencatat anak-anak!

1.Eyra Tiera 
2.Soley Ley
3.Prof Justin
4.Afie 
5.Lily Elisa
6.Farahin
7.Nurulain
8.Sabrina
9.Sabri
10.Qasha

dan lain-lain
( tak dapat teacher senaraikan semua )

1 comments:

uncle gedek said...

terdampar tu baik....

jangan lemas....

Post a Comment