Monday, September 17, 2012

Siput gergasi ditemui di Pasir Gudang.

    Agak-agak, pernah tak nampak siput bersaiz besar gedabak ala-ala giant, gitu?Pernah?Kat mana?Aku tak pernah.Tu yang rasa pelik sikit dan nak share penemuan terkini tu.Manalah tau, ada pengkaji apa entah namanya yang nak kaji lebih lanjut tentang kewujudan benda ni.Maklumlah, biasanya, siput yang aku jumpa cuma saiz biasa je.Dalam hutan rimba tak taulah.Kata orang, binatang atau serangga dalam hutan tebal,saiznya besar-besar belaka.

   Siput besar ni, ayah jumpa di timbunan sampah belakang masjid kampung aku.Oh ya.Lupa nak beritahu.Yang ditemui cuma cengkerangnya.Dengan kata lain, siput ni dah lama mati, agaknya.Kalau cengkerang siput yang biasa, nipis tapi yang ni bukan main tebal.Buat ketuk kepala boleh keluar bintang.Cuba tengok.Agak-agak ada tak penjelasan tentang cengkerang siput besar ni.

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Cuba tengok saiznya dibandingkan dengan pen.
Normal ke tak ni?

Oh ya. Ni siput babi tau bukan siput kima yang sedap dibuat lauk tu.
Orang Indonesia kata keong. ( Agaknya kot.Aku dengar di TV sebab aku tengok cerita Keong Emas)

Pen merah tu tandanya aku tengah busy menanda exam paper Trial SPM le tu.

Tak tau siput kima?
Ok.Jap gi google, pinjam gambar.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Susahnya nak cari!
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Ha.... Ni dia siput kima.


1 comments:

Razil Tahir said...

huuuuuuu..

besaunyer.... hidup lg ker tue?

Post a Comment