Saturday, September 1, 2012

Teksi hantu

   Aku selalu naik teksi.Jadi, kira aku dah biasa dengan bayaran teksi untuk jalan-jalan yang biasa aku lalu.Hari ni pun aku naik teksi.Aku ambil teksi di Kip Mart Masai ke Pusat Bandar Pasir Gudang.Jarak lebih kurang 4 km kot.Lebih dekat jaraknya dari UKM ke Hentian Kajang.Biasanya, aku bayar paling mahal pun RM7 je.Meter?Hampeh!Boleh dikira pemandu teksi yang guna meter.Kadang-kadang tu tekan meter tapi harga dah tetapkan dulu.Aku jenis yang malas nak bising-bising jadi aku bayar jelah.Tapi tadi, driver tu mintak RM10 untuk jarak yang sama.Cekik darah betul!Takkanlah baru sehari dua harga dah naik!Aku nak marah, malas orang tengok bising-bising.Jadi aku byar jelah walau pun aku memang tak ikhlas.Agak-agak, semua pemandu teksi di Pasir Gudang dan Masai ni tak guna meter ke?
-
-
-
-
-


Grrrr!!!!!

NO TEKSI : HJ 8318
LALUAN : KIPMART MASAILEBIH KURANG 12.30 KE 1.00  TENGAHARI
KESALAHAN : TAK GUNA METER, CAS LEBIH DARI BIASA DAN CUBA MENGURAT ANAK DARA AKU.
PENGENALAN TEKSI : BERLANGSIR HITAM, ALAS DI DASHBOARD KAIN BULU HITAM PUTIH, ADA BEKAS BERBENTUK TENGKORAK, HON TEKSI BERBUNYI MACAM HANTU.





Yang pasti, bukan teksi Mr.Os sebab Mr.Os ni jujur orangnya.

3 comments:

Everything's Everythings said...

Tu la kdg2 kesian kt si pembawa teksi ni tapi dorg pula kdg2 terlebih pula... selalunya kasi tips kalau mcm pergi tmpt yg dekat2tu tapi kalau yg xnk guna meter tu awl2 lgi dh refuse..

Cuma certain kawasan mcm tmpt kampung2 selalunya org teksi dh fixed harga mcm kes ni.. xboleh la nk buat ap2 sebagai pengguna :(

Mak Lin said...

naik teksi dekat Pasir Gudang memang mahal (>_______<) Hari tu masa bulan puasa Lin naik teksi dari Kip Mart sampai Taman Air Biru, dia mintak RM18. Kita dah lah puasa, malas nak bertekak bagai, bayar jelah~

Uji Hussein said...

RM18?Melampau!Dekat je pun.

Post a Comment